Jawa należąca do Mahindry odnotowuje znaczne spadki sprzedaży. Czy indyjski koncern zdecyduje się na zamknięcie legendarnej marki?
W 2015 roku Mahindra ogłosiła, że skoncentruje się na markach premium (adekwatnych do rynku lokalnego). W 2016 roku wykupiono prawa do marki Jawa, która w latach 50 i 60 była bardzo popularna w Indiach. Z czasem, ofertę rozszerzono do 3 modeli, które coraz lepiej rodziły sobie na lokalnym rynku konkurując z Royal Enfieldem. Popyt był tak duży, że na wybrane modele trzeba było czekać nawet 9 miesięcy.
Ostatnio właściciel, koncern Mahindra nieco studzi euforię. Sprzedaż spada, w ciągu ostatniego roku o 18 %. Pracownicy nie otrzymali premii za wyniki i to, mimo że zatrudnienie w biurze projektowym zwiększono o 35%. Problemem zatem nie jest covid, a raczej dobra oferta Hondy, Benelli i Royal Enfielda. Marek, które coraz skuteczniej zabierają klientów Jawie.
Jeśli Mahindra nie znajdzie sposobu na poprawę wyników sprzedaży w perspektywie dwóch, trzech lat, a być może w dalszej przyszłości zostanie podjęta decyzja o zakończeniu produkcji. Biorąc pod uwagę wygląd motocykla, zdecydowanie byśmy tego nie chcieli…
Zostaw odpowiedź