Spis treści
Ceramizer nie jest zwykłym dodatkiem do oleju silnikowego. Celem jest regeneracja elementów silnika. Jak to działa i czy stosowanie Ceramizera do motocykli jest bezpieczne?
Tekst PB
Dodatki do olejów silnikowych są popularne od wielu lat. Większość z nich po prostu zmienia właściwości środka smarnego. Przykładem mogą być tu preparaty do mocno zużytych silników, które po prostu zwiększają lepkość oleju, a przez to poprawiają kompresję. Chcąc nie chcąc, na kondycję samego motoru nie mają one większego wpływu. Jest to takie „leczenie” przed remontem, który prędzej czy później nastąpi.
Ceramizer – co to?
Zupełnie inaczej działa Ceramizer. Jest to preparat, który wchodzi w reakcję z elementami silnika, takiej funkcji nie mają dodatki do oleju. Cieniutka warstwa ceramiczna jest nakładana na współpracujące ze sobą powierzchnie. Producent środka porównuje to do naspawania nowej, równiej powierzchni. Oczywiście nie mamy tutaj metalu, lecz warstwę ceramiki. Jest to bardzo twarda powłoka, dużo bardziej odporna na tarcie niż metal. Ceramika łączy się z elementami metalowymi z pomocą wysokiej temperatury, w miejscach, gdzie następuje podwyższone tarcie. Tak więc warstwa metaloceramiczna występuje tylko w miejscach, gdzie jest to niezbędnie potrzebne. Ceramizer do silnika nie znika z silnika. Wymiana oleju nie powoduje jego wypłukania, a preparat nadal chroni elementy motoru przez mniej więcej 30 tysięcy kilometrów.
Jaki ceramizer do silnika motocyklowego?
Do silnika motocyklowego powinno się stosować środek dedykowany do jednośladów, szczególnie gdy posiadamy sprzęt z mokrym sprzęgłem i wspólnym smarowaniem skrzyni biegów. Nie ma znaczenia, czy we wnętrzu jednostki napędowej mamy olej mineralny, czy syntetyczny. Preparaty ceramiczne są produkowane przez wiele firm, ale jako taki Ceramizer to nazwa własna nie tylko preparatu, ale też producenta. Firma ma ponad 20 lat doświadczenia w tej dziedzinie, tak więc nie ma mowy o chorobach wieku dziecięcego. Preparat jest gruntownie przetestowany, a jego działanie potwierdzone.
Ceramizer – jak stosować?
Sposób użycia Ceramizera jest dokładnie opisany w instrukcji znajdującej wraz z produktem. Po pierwsze, wlewamy go w odpowiedniej ilości do rozgrzanego oleju. Dawkowanie jest ważne, gdyż zbyt mała ilość preparatu nie da pożądanego efektu. Następnie pozwalamy silnikowi pracować na obrotach biegu jałowego przez kilkanaście minut. Następnie, silnik musi przejść procedurę przypominającą klasyczne docieranie. Przez pewien czas nie powinno się go nadwyrężać – kluczowe jest pierwsze 200 km. Nie jest także wskazana wymiana oleju w przeciągu 1500 km od wlania preparatu.
Ceramizer – skutki uboczne
Czy ceramizer może zaszkodzić? Preparat nie ma skutków ubocznych, może co najwyżej nie spełnić swojej funkcji w 100%, gdy silnik jest bardzo mocno zużyty. Wady tego preparatu zgłaszają głownie właściciele silników będących na granicy działania. Pozostali użytkownicy sobie chwalą ten preparat. Opinie są pozytywne i dotyczą obniżenia spalania, poprawy pracy silnika i ograniczenia konsumpcji oleju. Ceramizer i olej syntetyczny to najlepszy sposób pełnej ochrony naszego silnika. Nawet tego – wedle zasady, że lepiej zapobiegać, niż leczyć.
Ile kosztuje ceramizer
Ceramizer do silnika motocyklowego kosztuje nieco więcej niż litr markowego oleju syntetycznego. W odniesieniu do działania przez 30 tys. km jest to niewielki wydatek. Co ciekawe, za trochę więcej pieniędzy można kupić zestaw uzupełniony o dodatek do paliwa. Czyści on elementy układu zasilania i komorę spalania. Dostępne są również środki do smarowania łańcucha, płukanki do silnika, a także ceramizery dedykowane do samochodów z silnikiem benzynowym lub diesla (przecież większość motocyklistów ma także samochody).
Ceramizer do silnika – czy warto?
Biorąc pod uwagę rozsądną cenę preparatu, jego potwierdzone działanie i pozytywne opinie użytkowników, śmiało można polecić ceramizer każdemu motocykliście. Im wcześniej wlejemy preparat do silnika, tym większe osiągniemy korzyści. Dobra ochrona współpracujących części wpływa pozytywnie nie tylko na ograniczone zużycie silnika, ale także na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo i olej. Dla właścicieli maszyn nieco nadszarpniętych czasem i przebiegiem środek ten może być alternatywą dla kosztownego i czasochłonnego remontu. Niewidzialna warstwa ceramiki nie tylko zmniejsza tarcie, ale też w pewnym sensie regeneruje współpracujące powierzchnie.
Zostaw odpowiedź