Nowy Transalp poszedł podobną drogą, co Tenera – zmiany ograniczyły się do kosmetyki, a zatem nie czynią z tego modelu zupełnej świeżynki. Może to i dobrze, bo motocykl cieszył się zaufaniem użytkowników i naprawdę dobrze jeździł.
Model XL750 Transalp z 2025 zachował klasyczny, przygodowy styl, ale przeszedł subtelną, choć odczuwalną metamorfozę. Najbardziej zauważalną zmianą jest nowy reflektor – teraz jest podzielony i wykonany w technologii LED, co nadaje przodowi motocykla bardziej dynamiczny wygląd, ma także poprawić oświetlenie drogi. Zmieniły się także kształty owiewek, a także pojawiła nowa, wytrzymała szyba przednia z ekologicznego materiału Durabio.
W nowym Transalpie znajdziemy także odświeżony, 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, wyposażony w funkcję łączności Bluetooth, co pozwala na sparowanie motocykla ze smartfonem. Innowacją jest także nowy lewy blok przełączników z czterokierunkowym joystickiem, który ułatwia obsługę funkcji wyświetlacza bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Zmiany dotknęły także podwozia. Choć stalowa rama pozostała bez zmian, Honda zadbała o poprawę komfortu jazdy po nierównych drogach terenie, modyfikując ustawienia tłumienia zarówno w przednim widelcu upside-down (43 mm Showa SFF-CA), jak i w amortyzatorze monoshock z systemem Pro-Link.
Bez zmian pozostał układ hamulcowy z podwójnymi tarczami o średnicy 310 mm z przodu oraz koła 90/90-21 z przodu i 150/70-18 z tyłu.
Sercem Hondy XL750 Transalp pozostał dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm³, osiągający moc 92 KM przy 9500 obr/min i moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr/min. W wersji na 2025 rok Honda zachowała sprawdzone parametry jednostki, ale dokonała drobnych zmian estetycznych – usunięto wystający element tulei z boku silnika, co nadało mu bardziej „czysty” wygląd. Kierowca Transalpa ma do dyspozycji sześć map silnika, w tym dwie w pełni konfigurowalne, co pozwala dostosować charakterystykę pracy jednostki napędowej do warunków i indywidualnych preferencji.
Honda XL750 Transalp 2025 dostępna jest w trzech wariantach kolorystycznych: klasycznym Ross White (Tricolor) z charakterystycznymi złotymi kołami, a także w nowych wersjach Graphite Black i Pearl Deep Mud Grey. Do dyspozycji klientów pozostają również pakiety akcesoriów, które umożliwiają personalizację motocykla. W ofercie znajdziemy zestawy Urban, Touring, Adventure, Rally i Comfort. Na szczególną uwagę zasługują nowe wodoodporne, półsztywne sakwy boczne o pojemności 20 i 26 litrów oraz komfortowe, grubsze siodło.
Zostaw odpowiedź