Spis treści
Honda Varadero 1000 prezentacja modelu. Dane techniczne, spalanie, waga, cena, typowe usterki, wysokość siedzenia, nasza opinia…
Honda Varadero to udana próba wejścia Hondy w motocyklowe SUVy, czyli pojazdy o niezłym prowadzeniu na drogach utwardzanych i z pewną dzielnością terenową. Jednym słowem turystyki na każdą, ale jednak drogę. Motocykl był wytwarzany w latach 1999-2012. W międzyczasie dokonano trzech modernizacji, w 2001, 2002 2004 i 2007 roku.
Pierwsza z nich wprowadziła modernizację skrzyni biegów (dodane 6 przełożenie) oraz ramy, immobilajzer, a także korekcję kształtu owiewki. Kolejna, z 2002 roku wiązała się z wprowadzeniem układu zasilania z wtryskiem paliwa. Spadła konsumpcja paliwa i emisja trujących spalin, ale wzrósł zasięg motocykla. Trzy lata później skorygowano (podobnie jak w 2001) nastawy zawieszeń, a w wyposażeniu dodatkowym można było znaleźć ABS. Ostatnia modernizacja to nowa kanapa, deska rozdzielcza, korekta kształtu osłon, inne tłumiki oraz kolejne wzory lakierowania. W takiej formie Honda Varadero 1000 przetrwała do końca produkcji, do 2012 roku.
Warto wspomnieć, że oprócz wersji 1000 ccm, na rynku pojawiła się Honda Varadero 125, wyposażona w dwucylindrowy silnik czterosuwowy, co może być przedmiotem zazdrości choćby użytkowników modeli sportowych typu Honda NSR125 czy Cagiva Mito 125…
Honda Varadero 1000 dane techniczne
Napęd motocykla powierzono silnikowi V2 o pojemności 996 ccm, wywodzącym się ze sportowej Hondy VTR1000F. Na potrzeby Hondy Varadero 1000, dane techniczne zmieniono. Zredukowano w nim moc do 94 KM oraz moment do 98 Nm, za to poprawiono przebieg charakterystyk w średnim i niższym zakresie obrotów. Czyli tam, gdzie jest to kluczowe dla turysty. Pozycja, wysokość siedzenia, a także ochrona przed wpływem warunków atmosferycznych są genialne dla każdego motocyklisty. Wygodne, odprężone, zapewniają komfort w dalekich podróżach. Dzięki umiejscowieniu siodła na 845 mm kierowcy o niskim i średnim wzroście powinni poradzić sobie z obsługą pojazdu, a także z manewrami.
Trzeba wspomnieć, że dla Hondy Varadero 1000 wymiary są typowe dla segmentu turystycznych enduro (dł. x szer. x wys.): 2295 x 880 x 1460 mm
Honda Varadero 1000 spalanie
Spalanie Varadero 1000 zależy od trybu jazdy. Spokojny kierowca zużyje 5-5,5 l/100 km, obciążony pojazd z zestawem kufrów „gnany” autostradą potrafi wciągnąć nawet 10-11 l/100 km. Ukłonem w stronę turystyki jest zbiornik paliwa o pojemności 25 litrów. Umożliwia on zasięg 230 do nawet 460 km. Zdecydowanie mniej spalają egzemplarze wyposażone we wtrysk paliwa – trzeba jednak przyjąć, że codzienna jazda skutkuje konsumpcją 7-8,5 l/100 km.
Honda Varadero 1000 waga
Niestety, w waga na sucho 220 kg powoduje, że przy manewrach parkingowych pojazd wymaga sporo siły. Na szczęście, za sprawą nisko umieszczonego środka ciężkości zupełnie nie czujemy jej w czasie jazdy.
Honda Varadero 1000 akcesoria
„Honda Varadero 1000 akcesoria” to jedna z najczęściej wyszukiwanych fraz w branży motocyklowej. Do tego modelu znajdziemy chyba wszystko. Różne systemy mocowania kufrów, gmole, torby turystyczne, torby na gmole, różne wysokości szyby, podgrzewane manetki, bagażniki, olejarki do łańcucha, zestawy podwyższające lub obniżające motocykl, a to wszystko nie tylko nowe, ale i używane na wszelkich portalach aukcyjnych. Bogate wyposażenie dodatkowe sprawia, że cena każdego egzemplarza Varadero 100 może różna nawet z tego samego rocznika.
Honda Varadero 1000 cena
Cena Hondy Varadero 1000 jest zróżnicowana. W zależności od wyposażenia, stanu, przebiegu i rocznika może zawierać się pomiędzy 8, a nawet 25 tys. zł. Co ważne ceny części Hondy Varadero 1000 nie zrujnują kieszeni. Oferta zamienników powinna zaspokoić codzienne potrzeby moto turystów. To motocykl o dużej dzielności cargo, komforcie, niezłej ochronie przed wiatrem i deszczem, wygodny dla kierowcy i pasażera, trwały i pewny. Po stronie wad zaliczymy awarie regulatora napięcia, duże zużycie paliwa (szczególnie wersje gaźnikowe) oraz zbyt miękkie do ostrej jazdy zawieszenie.
Honda Varadero 1000 typowe usterki
Prezentowany motocykl to pojazd trwały i pewny. Jeśli jest regularnie serwisowany, nie powinien przedwcześnie zakończyć podróży swojego właściciela. Typową usterką Varadero 1000 jest w zasadzie tylko jeden element.
Regulator napięcia Varadero 1000 to wyjątkowo słaby punkt nie tylko w tym modelu Hondy. Większość Hond z drugiej połowy lat 90 jest narażona na awarię tego podzespołu. Spotykaliśmy się z tym w VFR750, CBR600, VTR1000F, CBR1100XX czy właśnie Varadero. Warto w trasie mieć ze sobą zapasowy, sprawdzać stan kostek elektrycznych w okolicach tego elementu i przy najmniejszych anomaliach układu ładowania (przestające działać podzespoły, przygasające światło, gaśnięcie na obrotach), od razu go wymienić.
Drugim problemem jest szybko zużywająca się tylna opona, szczególnie w modelach przeładowywanych. Ale charakterystyka silnika i masa robią swoje. Podczas zakupu warto sprawdzić, czy w czasie jazdy Hondą Varadero 1000, olej nie ulega konsumpcji. Świadczy to o uszkodzonych pierścieniach i bardzo dużym przebiegu lub usterce, której naprawa może być niezwykle kosztowna lub nieopłacalna.
Nasz werdykt: zadbany egzemplarz wart jest każdych pieniędzy. Honda Varadero 1000 to przyjaźń na lata…
Zostaw odpowiedź