Milwaukee-Eight pojawi się w dwóch pojemnościach – 107 cali sześciennych i 114 cali sześciennych – czyli 1753 cm3 i 1868 cm3. Silniki mogą być chłodzone cieczą lub olejem. Producent zapewnia, że Milwaukee-Eight ma 10% więcej momentu obrotowego i o 11% lepsze przyspieszenie od modelu Twin Cam. Jeżeli już jesteśmy przy liczbach, to Harley chwali się, że wstępne wibracje zredukowano aż o 75%, a wydajność ładowania poprawiono o 50%.
Silniki Milwaukee-Eight pojawią się w przyszłorocznych modelach serii Touring i Trike. Producent chwali się, że tworząc nowy motor wsłuchiwał się w głosy klientów, którzy chcieli czegoś nowego, ale jednocześnie trzymającego się tradycji. Jednymi słowy – rewolucji brak.
Lista motocykli, w których pojawią się nowe silniki:
– Milwaukee-Eight 107 chłodzony olejem – Street Glide, Street Glide Special, Road Glide, Road Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Road King, Freewheeler,
– Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 chłodzony cieczą – Ultra Limited, Ultra Limited Low, Road Glide Ultra, Tri Glide Ultra,
– Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 chłodzony cieczą – CVO Limited i CV Street Glide.
Więcej o motocyklach Harley-Davidson