Spis treści
Harley Davidson Sportster S ile ma koni, waga, cena, jak się nim jeździ? Nasza opinia o Sportsterze nowej generacji…
Harley Davidson Sportster S to nowa generacja Sportstera. Nieźle prowadzący się, dynamiczny i lekki pojazd z niebanalną ale nawiązującą do starszych Sportsterów stylistyką. Jak to w Harleyu: klimat i stylistyką są świetnym połączeniem tradycji i nowoczesności, ale wyraźnie widać, że sporo pracy poświęcono, by motocykl podobał się w Europie. Dobrze skręcał i hamował.
Harley Davidson Sportster S dane techniczne
Dane techniczne Sportstera S znajdziecie poniżej. Trzeba przyznać, że jak na cruiser moc 121 KM oraz masa 228 kg robią imponujące wrażenie. Również maksymalny moment obrotowy 125 Nm zwiastuje dobrą zabawę.
DŁUGOŚĆ | 2270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA BEZ OBCIĄŻENIA | 755 mm |
PRZEŚWIT | 90 mm |
KĄT POCHYLENIA GŁÓWKI RAMY (STOPNIE) | 30 |
WYPRZEDZENIE | 148 mm |
ROZSTAW OSI | 1520 mm |
OPONY, PRZÓD – SPECYFIKACJA | 160/70TR17 73V |
OPONY, TYŁ – SPECYFIKACJA | 180/70R16 77V |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA | 11,8 l |
OBJĘTOŚĆ OLEJU (Z FILTREM) | 4,5 l |
MASA, BEZ PŁYNÓW | 221 kg |
MASA, GOTOWY DO EKSPLOATACJI | 228 kg |
SILNIK | Revolution™ Max 1250T |
ŚREDNICA CYLINDRA | 105 mm |
SKOK TŁOKA | 72,3 mm |
POJEMNOŚĆ | 1252 cm3 |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12.0:1 |
UKŁAD PALIWOWY | Elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa (ESPFI) |
WYDECH | Typu 2-1-2, katalizator w tłumiku |
MOMENT OBROTOWY SILNIKA 3 | 125 Nm |
MOMENT OBROTOWY SILNIKA (OBR./MIN.) | 6000 |
MOC | 121 KM (90 kW) |
PRZECHYŁ BOCZNY, PRAWY (STOPNIE) | 34 |
PRZECHYŁ BOCZNY, LEWY (STOPNIE) | 34 |
ZUŻYCIE PALIWA | 5,1 l/100 km |
PRZEDNI WIDELEC | 43 mm odwrócony widelec z regulacją tłumienia dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Aluminiowe półki typu triple clamps. |
TYLNE AMORTYZATORY | Montowany na drążkach amortyzator typu monoshock ze zbiorniczkiem piggyback, z regulacją tłumienia dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA, PRZÓD – TYP 4 | Odlew aluminium, satynowa czerń |
KOŁA, TYŁ – TYP 4 | Odlew aluminium, satynowa czerń |
HAMULCE, TYP ZACISKU | Montowany radialnie 4-tłoczkowy typu monoblock z przodu i jednotłoczkowy pływający z tyłu |
LAMPKI KONTROLNE | Reflektor LED, światła mijania i drogowe z charakterystycznym oświetleniem pozycyjnym. Światła tylne/stopu LED, z charakterystycznym oświetleniem tylnym |
WSKAŹNIKI | Ekran TFT o przekątnej 4 cali wyświetlający prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik biegu, licznik przebiegu, licznik przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, licznik zasięgu, zegar, temperaturę otoczenia, kontrolkę tempomatu oraz alerty: niska temperatura, opuszczona podpórka boczna, przewrócenie; komunikacja BT – po sparowaniu z telefonem – połączenia telefoniczne, muzyka, nawigacja (TYLKO aplikacja H-D) |
USB | Ładowanie i aktualizacja urządzeń, USB-C, 5V, 3A |
BLUETOOTH | Tak |
Ile koni ma Harley Davidson Sportster S
Nowy Harley Davidson Sportster S ma 121 KM osiąganych przy 6000 obr./min. W akompaniamencie ładnego dźwięku pozwala to na niezwykle dynamiczną jazdę i dużą przyjemność z jazdy. Każdy właściciel może walczyć ze świateł na dystansie ¼ mili nawet z mocniejszymi motocyklami, albo oddać się relaksacyjnej, przyjemnej podróży.
Harley Davidson Sportster S waga
Harley-Davidson Sportster S waży 228 kg zatankowany pod korek. To uczciwa wartość, szczególnie w segmencie cruiserów i chopperów. Dzięki temu spada zużycie paliwa, wzrasta zasięg i dzielność motocykla w szybkiej zmianie kierunków. A w tym pojazd jest zaskakująco dobry, jak na swój segment.
Harley Davidson Sportster S cena
W Harley-Davidson Sportster S cena zaczyna się od ok. 80 tysięcy złotych, ale producent udostępnił długą listę akcesoriów i wyposażenia dodatkowego, dlatego przyjmijmy, że większość egzemplarzy kosztuje więcej.
Nasza opinia
Harley Davidson Sportster S to świetny motocykl otwierający nowy rozdział przed producentem. Nie będzie postrzegany jako klasyk z niewielką dzielnością do szybszej jazdy. Został skrojony pod oczekiwania europejskiego klienta, a więc dynamika, niezłe hamulce i dobre osiągi. Oczywiście pozostał duch amerykańskiej drogi, ale w kwocie 80 tys. złotych otrzymujemy naprawdę fajny motocykl…
Zobacz także Ducati Scrambler i Yamahę FZ1!
Zostaw odpowiedź