Harley-Davidson Nightster Special 2023 - dla kogo ten motocykl? [szybki FILM, opinia, zdjęcia, #OperacjaLato] - Motogen.pl

Harley-Davidson Nightster 975 całkowicie wyłamuje się z uniwersalnej definicji motocykli marki Harley-Davidson, jaką znamy. Amerykanie chcą w ten sposób trafić do zupełnie nowej grupy klientów.

Model Nightster 975 to coś kompletnie innego niż motocykli, który masz w wyobraźni słysząc o marce Harley-Davidson. Jednostka napędowa chłodzona cieczą i lubiąca wysokie obroty, stosunkowo lekka konstrukcja podwozia, kolorowy wyświetlacz, zmienne tryby pracy silnika i ten wygląd, jakże odległy od tradycji marki z Milwaukee.

Szybka video opinia o H-D Nightster Special 2023:

Harley-Davidson Nightster 975 jest zapędzany przez jednostkę o pojemności niespełna jednego litra, która generuje 89 KM mocy. Motocykl waży w okolicach 220 kg, czyli znacznie mniej od bratnich modeli amerykańskiej marki. Napisałem bratnich? Bzdura! To co najwyżej bardzo dalecy kuzyni.

Pełny test Harley-Davidson Nightster 975 znajdziecie już na naszym portalu.

Harley-Davidson Nightster Special 2023 – zdjęcia od Tomazi.pl:

Harley-Davidson Nightster 975 – silnik

Charakterystyka oddawania mocy również nie przypomina tego, co może nam się kojarzyć z motocyklami Harley-Davidson. W przypadku modelu Nightster 975 w niskim zakresie obrotów zupełnie nic się nie dzieje. Dopiero po wkręceniu się na wyższe obroty silnik pokazuje pazur. Szczególnie w najbardziej agresywnym trybie Sport można się naprawdę mocno zdziwić, że te 89 KM mocy może narobić aż tyle zamieszania i po starcie spod świateł zostawić tak długą kreskę spalonej gumy!

Harley-Davidson Nightster 975 – elektronika

Oczywiście żeby ruszać ze spektakularnym uślizgiem i przy akompaniamencie piszczącej opony trzeba wyłączyć system kontroli trakcji. Żeby to zrobić wystarczy przytrzymać jeden przycisk pod prawym kciukiem. I za to, że wyłączanie kontroli trakcji jest takie proste, oczywiście plus.

Żeby jednak nie było, że Nightster 975 jest takim rozbójnikiem. W deszczowym trybie jazdy to jest łagodna owieczka, z którą bez problemu poradziły sobie całkowicie początkujący motocyklista, który dopiero co odebrał prawo jazdy kategorii A.

Niemiłym zaskoczeniem był dla mnie elektroniczny limiter, który uniemożliwia gazowanie na postoju i wkręcaniu silnika na wyższe obroty na biegu jałowym. Tak, to oni to naprawdę zrobili! Elektronika nie pozwoli na luzie kręcić silnika powyżej 2500 obr./min. Oczywiście można to oszukać, bo wystarczy przytrzymać wciśnięte sprzęgło i wbić jedynkę. Ale wciąż, takie ograniczenia bardzo mi się nie podobają.

Harley-Davidson Nightster 975 – tankowanie

Zdziwić można się również na stacji paliw. Poszukiwania wlewu paliwa mogą zająć trochę czasu, otóż ukryto go pod siedzeniem. Samo umiejscowienie zbiornika paliwa tak nisko ma oczywiście bardzo pozytywny wpływ na rozmieszczenie masy w tym motocyklu. I trzeba przyznać, że właściwe wyważenie w połączeniu z solidnie zaprojektowanym podwoziem Nightstera 975 sprawiają, że ten motocykl naprawdę bardzo przyjemnie się prowadzi!

Harley-Davidson Nightster 975 – prowadzenie

Tylna opona nie jest zbyt szeroka i może nie wzbudza podziwu, ale dzięki temu motocykl bardzo chętnie zmienia kierunek jazdy, jest zwrotny i zwinny w mieście. W zakrętach pozwala pojechać szybciej niż większość motocykli Harley-Davidson, na których dotąd jeździłem.
Podwozie jest zwarte, daje naprawdę niezłe wyczucie i zachęca do coraz śmielszych wyjść z zakrętów. W gęstym ruchu miejskim byłoby idealnie, gdyby tylko nie te lusterka dość znacząco poszerzające kierownicę Nightstera.

Harley-Davidson Nightster 975 – podsumowanie

Po przyzwyczajeniu się do nietypowej charakterystyki oddawania mocy tego chłodzonego cieczą silnika zacząłem lubić ten motocykl. Pierwsze wrażenia nie były najlepsze, ale z każdym kolejnym dniem coraz lepiej się dogadujemy. Polubiłem go przede wszystkim za przyjemne prowadzenie i za to, że jest czymś tak kompletnie innym od chyba wszystkich motocykli, jakie znam.
Mam tylko problem z pogodzeniem się, że Harley-Davidson chce być nowoczesny, jak inni producenci. Ma tą całą elektronikę, zmienne tryby jazdy, kolorowy wyświetlacz… I ten nieszczęsny limiter obrotów na biegu jałowym! Poza tym brzmi inaczej, niż bym tego oczekiwał od amerykańskiego motocykla.
Jednocześnie rozumiem, że Harley-Davidson szuka zupełnie nowych klientów. Klientów, dla których znaczenie mają kompletnie inne rzeczy, niż dla mnie. To nie jest sprzęt dla miłośników tradycyjnych modeli Harley-Davidson. To jest sprzęt dla kogoś innego, jeszcze nie do końca rozumiem dla kogo.

Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany