Prototyp motocykla jest w fazie testów, a produkcja ma ruszyć w 2015 roku. Energica EGO wywodzi się z z wyścigów motocyklowych. Bazą konceptu jest model eCRP 1.4, który w 2011 roku zdobył wicemistrzostwo świata, a w 2010 roku wygrał Mistrzostwa Europy motocykli elektrycznych. Prototyp Energica EGO pierwszy raz pokazano w 2012 roku na targach EICMA.
Silnik PMAC generuje moc 136 koni mechanicznych (100 kW) i moment obrotowy 195 Nm, a waga motocykla wynosi 226 kilogramów. Nie przeszkadza mu to jednak w osiągnięciu maksymalnej prędkości 240 km/h. Energica EGO będzie standardowo wyposażona w system ABS i dzięki temu sprosta unijnym wymogom homologacyjnym. Czas ładowania baterii to trzy i pół godziny, a żywotność wynosi 1200 cykli. Podczas testów torowych zasięg motocykla wynosił do 190 kilometrów przy 80 km/h.
Rama motocykla jest konstrukcją kratową. Energica EGO zostanie wyposażona w koła z lekkimi obręczami Marchesini ubranymi w opony Pirelli Diablo Rosso II. Za hamowanie będą odpowiedzialne z przodu hamulce Brembo z tarczami o średnicy 320 mm i czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu znajdzie się jedna tarcza o średnicy 220 mm i dwutłoczkowym zaciskiem. System ABS pochodzi od firmy Bosch. Z przodu zastosowano widelec Marzocchi z możliwością regulacji odbicia, kompresji oraz napięcia wstępnego. Z tyłu znajduje się amortyzator Sachs z podobnymi możliwościami ustawień. Motocykl jest wyposażony w zaawansowany system zarządzania energią.
Powyższe dane mogą ulec zmianie, ale trzeba przyznać, że zapowiada się ciekawy i ładny projekt.