Aktualnie GDDKiA pracuje nad przebiegiem trasy, zostanie wybudowana 35-50 km od Warszawy a jej ślad będzie się pokrywał w dużej mierze po aktualnej drogi DK50, DK62 oraz planowanej S10 (Nowy Dwór Mazowiecki-Wołomin).

Obwodnica ma omijać Górę Kalwarię oraz Park Kampinoski.

„ Jesteśmy na początku drogi” – tłumaczy Jan Krynicki z GDDKiA. „Pracujemy, żeby określić korytarz przyszłej drogi. Po zdobyciu finansowania chcemy ogłosić przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ), czyli analizę, gdzie w korytarzu powinna znaleźć się trasa” – dodaje.

W podobnym okresie poznamy także harmonogram budowy. Kolejnym etapem jest uzyskanie decyzji środowiskowej.

Obwodnica ma połączyć się z budowaną S8 (w kierunku Litwy) oraz S7 na Pomorze oraz Centralny Port Komunikacyjny z lotniskiem w Modlinie.

Trasa ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z możliwością dobudowy trzeciego.

Więcej w Z Kraju
Przetestuj Ténéré 700 podczas Ténéré Tour

Yamaha Motor Polska wraz z siecią dealerską zaprasza na Ténéré Tour - pierwsze w Europie i jedyne w Polsce wydarzenie,...

Zamknij