Zaprezentowane na winiarskiej wystawie Vinitaly 2008 wino, które zrobione jest z mieszanki różnych szczepów winogron – Cabernet Sauvignon, Merlot i Carmenere – ma za zadanie odzwierciedlać filozofię Ducati. I zdaniem twórcy i producenta napoju, Paolo Padrin’a, świetnie sobie z tym radzi. DesmoRosso 2006 to czerwone, wytrawne wino o intensywnym smaku i aromacie. Stworzone dla koneserów, jest jak Desmo – symbol siły, ale i klasy. Zdaniem Paolo Bari, zajmującego się dystrybucją DesmoRosso, wino jest dopełnieniem wizerunku Ducati, jako firmy nowoczesnej, kreatywnej i przedsiębiorczej, która jednak nie odcina się od tradycji i dąży do doskonałości.
Co to oznacza w praktyce? Między innymi to, że w Biedronce to my raczej DesmoRosso 2006 nie kupimy. W ogóle trudno będzie dostać butelkę tego nektaru, bo Ducati postanowiło sprzedawać je tylko za pomocą internetu. Jeśli zaś chcielibyśmy skosztować szklaneczkę, na palcach jednej ręki policzymy miejsca w Europie, gdzie będzie można tego dokonać. Jednym słowem – DesmoRosso to prawdziwy rarytas, tak jak i motocykle, których dopełnieniem ma być z założenia. No i dobrze – im mniej okazji do spożycia jakiegokolwiek alkoholu, tym większe szanse na bezpieczną podróż na dwóch kołach.