Aż 15 kg mniej waży nowe Ducati Panigale V2. Tak spektakularny efekt uzyskano dzięki najlżejszemu silnikowi V2 w historii firmy.
Ducati Panigale V2 na rok 2025 zaprojektowano podobno od podstaw. Założeniem było jednak z grubsza to samo, co w przypadku poprzednich edycji – osiągi, lekkość i porywający wygląd. Pomóc w osiągnięciu tych celów miał nowy silnik – najlżejszy w historii Ducati.
Jednostka napędowa o pojemności 890 cm³ generuje 115 KM i 92 Nm momentu obrotowego. Ducati chwali się, że to najlżejszy dwucylindrowy silnik w historii firmy, co ma korzystnie wpłynąć na masę całkowitą motocykla. Dzięki połączeniu lekkiego silnika i ramy monococq, gdzie silnik działa jako element nośny, Ducati Panigale V2 waży jedynie 175 kg bez paliwa – o 15 kg mniej niż wcześniejsza wersja V2 S.
Nowy model wizualnie nawiązuje do 748, 848 oraz 959, ale także Panigale V4. Motocykl otrzymał nowe światła LED z przodu i z tyłu, a także dwustronny wahacz. Nowoczesna sylwetka Panigale V2 ma być hołdem dla klasyki i krokiem w stronę nowoczesności.
Wersja podstawowa Ducati Panigale V2 wyposażona jest w w pełni regulowany układ zawieszenia z widelcami Marzocchi z przodu i amortyzatorami Kayaba z tyłu. Dla bardziej wymagających użytkowników dostępna jest wersja V2 S, w której zastosowano widelce i amortyzatory Ohlins, co dodatkowo poprawia komfort jazdy i stabilność w zakrętach.
Ducati Panigale V2 porusza się na oponach Pirelli Diablo Rosso IV, a za zatrzymanie odpowiadają hamulce Brembo – trudno wyobrazić sobie inne rozwiązanie we włoskim motocyklu. W nowym Panigale V2 2025 znajdziemy cztery tryby jazdy: Race, Sport, Road i Wet, a także pakiet systemów wspomagania, takich jak ABS z funkcją pokonywania zakrętów, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) i system kontroli hamowania silnikiem.
Nowy Ducati Panigale V2 2025 trafi do sprzedaży pod koniec stycznia, dostępny w wersji podstawowej oraz V2 S. Wersja podstawowa jest oferowana z podwójną kanapą, a V2 S – z pojedynczą, jednak możliwe jest dokupienie zestawu dla pasażera. W obu wariantach motocykl będzie dostępny w klasycznym kolorze Ducati Red. Ducati planuje również wprowadzenie mniej dostrojonej wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2, co rozszerzy jego dostępność dla młodszych kierowców.
Zostaw odpowiedź