O tej aukcji informowaliśmy Was już od jakiegoś czasu, ponieważ pojawiło się tam wiele motocykli, na których widok można się rozmarzyć. Teraz czas na poznanie wyników. Na chętnych czekała pokaźna kolekcja unikatowych motocykli Ducati i Harley-Davidson, a także Indian należący do Steve’a McQueena i BMW F750 zbudowane przez Udo Gietla.
Motocyklem, który osiągnął najwyższą cenę był wspomniany Ducati 900 NCR z 1978 roku. Jego wyjątkowość polega przede wszystkim na tym, że nigdy nie znalazł nabywcy i jest w stanie salonowym. Na podobnym motocyklu Mike Hailwood ustanowił rekord prędkości okrążenia w wyścigu Isle of Man F1 w 1978 roku i wynosił on 110.62 mph (178 km/h).
Na drugim miejscu jest Harley-Davidson EL z 1940 roku, którego sprzedano za 487 734 PLN (159 000 USD). Harley-Davidson Knucklehead został wprowadzony na rynek w 1936 roku i był jednym z przełomowych modeli Harleya. Jego sercem jest litrowy V-twin. Motocykl odrestaurował Wayne Pierce, do którego należała kolekcja Harleyów oferowana na aukcji w Las Vegas.
Na trzecim miejscu znalazł się ponownie motocykl Ducati, a konkretnie model 750SS z 1973 roku. Maszyna została sprzedana za 420 249 PLN (137 000 USD). Maszyna jest uważana za jeden z najpiękniejszych motocykli sportowych, które kiedykolwiek powstały. Łącznie wyprodukowano nieco ponad 400 sztuk drogowej wersji motocykla w tym kolorze.
Na czwartym miejscu są dwa motocykle sprzedane za kwotę 386 506 PLN (126 000 USD) każdy. Pierwszym z nich jest BMW Rennsport RS54 z 1954 roku. Ten model został pierwszy raz przedstawiony w 1953 roku i był fabrycznym motocyklem wyścigowym BMW. Szacuje się, że łącznie wyprodukowano 24 sztuki tego motocykla. Rennsport RS54 waży 130 kilogramów i legitymuje się mocą 45 koni mechanicznych. Był on poważną konkurencją dla brytyjskiego Norton Manx.
Drugim motocyklem, który sprzedano za tę kwotę jest Indian Big Chief z wózkiem bocznym Princess z 1923 roku. Motocykl został odrestaurowany przez Von Dutcha w 1969 roku. Motocykl pochodzi z wyprzedaży rzeczy z posiadłości McQueena, która miała miejsce w listopadzie 1984 roku.
Piąte miejsce przypadło wyprodukowanemu w 1955 roku Vincent D Series Black Shadow, którego sprzedano za 318 026 PLN (103 500 USD). Vincent D Series był ostatnm motocyklem wyprodukowanym w fabryce w Stevenage. Jego produkcja trwała zaledwie sześć miesięcy. Nowością było między innymi zastosowanie w tylnym zawieszeniu pojedynczego amortyzatora olejowego ze zbiornikiem zamontowanym pod siedzeniem. Łącznie powstało 460 sztuk tego modelu.
Szóstym wśród najwyżej cenionych w Las Vegas motocykli jest BMW R42 z 1928 roku, które sprzedano za 282 211 PLN (92 000 USD). To właśnie ten model rozpoczął sukcesy BMW w branży motocyklowej. Stało się tak za sprawą jego niezawodności. Egzemplarz sprzedany na aukcji został odrestaurowany przez pracownika fabryki BMW Motorrad.
Oprócz tych motocykli wysokie ceny osiągnęły również Husqvarna Twin z 1928 roku (119 939 PLN), 1929 Indian Model 402 Four (225 769 PLN), którego wyglądu po prostu nie da się opisać, a także Moto Guzzi Falcone z 1950 roku (112 884 PLN), Vincent B Series Meteor z 1950 roku (119 939 PLN), Ducati Desmosedici z 2008 roku (158 743 PLN) i Ducati 851 Lucchinelli Race Replica z 1991 roku (123 467 PLN).
Ciekawe ile lat minie, zanim te motocykle ponownie pojawią się na jakiejś aukcji i jaka będzie wtedy ich cena. Niezależnie od tego ich nabywcy stali się posiadaczami pięknych i jedynych w swoim rodzaju maszyn.