Motocykle włoskiej marki są sprzedawane w tym kraju od 2008 roku. Wtedy to Ducati podpisało umowę z Precision Motor, które zostało oficjalnym dystrybutorem producenta. Teraz kiedy Ducati znajduje się w rękach Audi, producent ma spore ułatwienie jeśli chodzi o wejście na rynki, na których dotychczas występował tylko symbolicznie. Niedawno Ducati ogłosiło wejście do Brazylii, a teraz czas na Indie.
Precision Motor ma na koncie współpracę nie tylko z Ducati, ale również z Porsche, które było importowane za pośrednictwem tej firmy do ubiegłego roku. Wtedy to Volkswagen postanowił odebrać Precision Motor dystrybucję samochodów Porsche i sprawa skończyła się w sądzie. W przypadku Ducati wszystko powinno przebiegać bez komplikacji. Precision Motor będzie sprzedawać motocykle włoskiej marki oraz zajmować się obsługą posprzedażną do momentu zbudowania przez Włochów własnej sieci dealerskiej. Przewiduje się, że otwarcie przedstawicielstwa Ducati miałoby nastąpić w połowie przyszłego roku.
Cristiano Silei, który jest wicedyrektorem do spraw sprzedaży i marketingu w Ducati powiedział, że rynek indyjski jest bardzo ważny dla rozwoju Ducati i producent chce wzmocnić swoją obecność w tym kraju. Czy możemy w takim razie liczyć na tańsze i małolitrażowe wersje Ducati? Jeśli Claudio Domenicali dotrzyma słowa, to raczej nie doczekamy się Panigale 250 i tym podobnych produktów. Domenicali mówił w tym roku, że pomimo chęci wejścia na rynki wschodzące Ducati nie zamierza obniżać jakości swoich produktów ani wprowadzać nowych modeli, które byłyby mniejsze i tańsze.
Pozostaje jeszcze kwestia produkcji motocykli na rynek indyjski. W Brazylii Ducati będą składane na linii montażowej w fabryce Volkswagena. W Indiach zapewne będzie podobnie. Dla uniknięcia wysokich opłat celnych motocykle będą sprowadzane w częściach i składane albo w fabryce Audi India albo w fabryce Porsche India. Ta kwestia nie została jeszcze sprecyzowana.
Ducati będzie zatem kolejnym producentem, który otworzy swoje przedstawicielstwo w Indiach. Pod koniec listopada oficjalnie zaczął działać Triumph, który pracuje nad dwoma motocyklami o pojemności 250 ccm. Również Harley-Davidson zmniejsza pojemność i wypuścił modele Street 500 i 750. BMW Motorrad z kolei nawiązało współpracę z indyjskim TVS w zakresie tworzenia jednośladów z silnikami o pojemnościach poniżej 600 ccm. KTM operuje w Indiach dzięki spółce z Bajaj, a wkrótce pojawią się tam również motocykle Husqvarna. Najbardziej zakorzenione w tym kraju są Yamaha i Honda. Yamaha ma trzy fabryki i dwa centra badawcze, a Honda posiada dwie fabryki i w przygotowaniu jest trzecia. Oprócz tego Yamaha po wykupieniu udziałów w KYB zamierza produkować zawieszenia właśnie w Indiach. Także włoskie Dainese oficjalnie pojawiło się w tym kraju.
Pomimo dużych różnic, panujących pomiędzy poszczególnymi klasami indyjskiego społeczeństwa, producenci motocykli postawili na rynki wschodzące. Jest o co grać, ponieważ tylko gigant Hero MotoCorp w okresie od marca 2012 do marca 2013 sprzedał 5.91 miliona motocykli. Honda z kolei przewiduje, że od marca 2014 roku do końca grudnia 2014 roku z nowej fabryki zbudowanej w okolicach Bangaluru zjedzie 1.2 miliona jednośladów. Indie będą doskonałym wyborem nie tylko ze względu na ogromny rynek, ale również otworzą przed producentami możliwość eksportu do krajów sąsiadujących.