Zwieziona nań ponad 50 wywrotek ziemi, w ostatnią sobotę (08.09.2007) przez cały dzień pracował ciężki sprzęt i główna część od ul. Warszawskiej jest niemal zakończona. Wszystkie skoki stały się jeszcze większe i szersze.
Największy obecnie znajduje się wzdłuż rzeki Bzura, zyskał dodatkowe 5 m. oraz nowy najazd. Obecnie liczy sobie aż 20m. Wszystkie hopy są poszerzone od 6 do 8 m na najazdach i lądowaniach, dzięki czemu zawodnicy będą się mogli wyprzedzać w powietrzu. Nie ma tzw. double jumps, czyli podwójnych skoków, które mogłyby być niebezpieczne, zwłaszcza dla mniej wprawionych zapaleńców MX. Modernizacja ma na celu nie tylko zwiększenie widowiskowości zawodów, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa zawodników i wszystkich trenujących. Do końca września wszystkie skoki oraz proste na pozostałej części zostaną wyrównane, poszerzone i być może nieco zmienione.
Zarządcą obiektu jest Sochaczewski Klub Motorowy „Szarak’, który zobowiązał się do regularnego dbania o tor. Wiązać się to będzie z częstszą obecnością spychaczy i równiarek na trasie, co oczywiście pociąga za sobą koszty. Od dnia 08.09.2007 klub wprowadził opłaty za treningi. Dla osób spoza klubu opłata wynosi 20 PLN od motocykla (cały dzień) lub roczny abonament bez limitu treningów w wysokości 400 PLN. Więcej informacji nt. klubu i toru znajdziesz w serwisie MotoX.com.pl.