250 ccm pojemności, 6 cylindrów oraz 18 000 obr/min… Honda RC166 to wyścigowy pocisk sprzed 55 lat.
„Kiedyś to było…” prawda? Fakt, kiedyś było zupełnie inaczej. Na przykład w 1966 roku, gdy Honda wyprodukowała swoją wyścigówkę RC166, która wygrywała wszystko, co się dało.
Honda zdobyła nią mistrzostwo konstruktorów, Mike Hailwood dwa razy zdobył tytuł mistrza świata, a do tego udało się dwa razy z rzędu wygrać na Wyspie Man.
RC166 zachwyca nawet dziś. Dlaczego? Silnik ma 6 cylindrów w rzędzie i tylko 249 ccm pojemności. Chłodzony jest powietrzem i olejem, a w głowicy pracują dwa wałki rozrządu i po 4 zawory na cylinder. Wszystko musiało pracować precyzyjnie, bo wał kręci się do 18 000 obr/min! Moc maksymalna szokuje poziomem ok. 60 KM, a to przy całkowitej masie 112 kg na sucho. Ależ to musi jeździć…
Honda RC166 często wymieniana jest jako najlepiej brzmiący motocykl w dziejach motocyklizmu. Przekonajcie się sami, dlaczego…
Na pewno się spieszycie, a więc kluczowe momenty w filmie to:
0:30 – odpalenie silnika;
1:55 – kręcenie manetki;
2:25 – start;
od ok 4:25 kierowca zaczyna śmiało odwijać gaz.
Zobaczcie też drugi film, gdy RC166 była w jakimś japońskim programie telewizyjnym. Zwróćcie uwagę na reakcję jury przy odpaleniu silnika oraz na tempo, z jakim porusza się obrotomierz (1:07).
Zostaw odpowiedź