Wiele wskazuje na to, że Honda rozwija jednostkę napędową Hondy CRF1100L wyposażając ją w doładowanie kompresorem. W sieci pojawiły się rysunki patentowe takiego rozwiązania…
Aktualnie wspomniana jednostka napędowa to dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1084 ccm, generujący 102 KM. Zastosowanie kompresora powinno podwyższyć moc o kilkanaście lub kilkadziesiąt koni mechanicznych. Jednak czy taka charakterystyka sprawdzi się w terenie? Szczególnie że AT to jeden z najchętniej używanych pojazdów segmentu adventure, którymi zjeżdżamy z dróg utwardzonych?
Naszym zdaniem sytuacja jest bardziej złożona. Być może jednostka napędowa trafi do nowego, jednośladowego SUV-a marki, który przydałby się w gamie turystyków Hondy (coś w klimacie Kawasaki Versys 1000/Yamahy Tracer 900 GT) a może do typowego turystyka, coś w klimacie Pan Europeana nowej generacji? Czas pokaże, jedno jest pewne: choć może, nowa jednostka wcale nie musi trafić do Africa Twin…
Zostaw odpowiedź