Multistrada Enduro zajmuje w ofercie Ducati ważne miejsce – to najlepiej wyposażona wersja modelu. Mimo tego faktu, w ramie tego motocykla nadal pracuje silnik poprzedniej generacji, choć nowy V-twin ze zmiennymi fazami rozrządu napędza już słabiej wyposażone wersje Multistrady.
Ta sytuacja może jednak wkrótce się zmienić. Już od dłuższego czasu krążą pogłoski o odświeżeniu topowej wersji. Nowa Multistrada Enduro otrzymałaby także kilka pomniejszych zmian – większy o 5 mm rozstaw osi, większą wagę i kilka detali stylistycznych. Z grubsza będzie to zatem ten sam model – z wyjątkiem silnika – V-twina ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1262 cm3 i mocy 158 KM, osiąganej przy 9500 obr/min.
Bardzo możliwe, że wśród nowości znajdzie się coś z systemów, nad którymi pracuje Ducati – na przykład aktywny tempomat. Prace nad nim wydawały się bardzo zaawansowane. Jak będzie – zobaczymy w listopadzie w Mediolanie.