Po modelach enduro przyszedł czas na prezentację motocykli z rodziny cross Husqvarny na 2012. Większość maszyn przeszła mniejszy lub większy lifting mający na celu ulepszenie jednośladów. W ofercie pojawiła się też nowość.
Husqvarna CR65 to propozycja dla młodszych i mniej doświadczonych kierowców. Napędza ją dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik. Na pokładzie znalazł się w pełni regulowany tylny amortyzator od Sachsa i widelec USD od Marzocchi. Wyglądem najmniejsza 'Huska’ z rodziny cross nawiązuje do swoich większych braci.
Dokładną listę zmian w crossowych modelach Husqvarny znajdziecie poniżej.
Husqvarna CR65 – nowy model:
- silnik dwusuwowy, o obj. skokowej 65 ccm, chłodzony cieczą,
- sześciostopniowa skrzynia biegów,
- gaźnik Mikuni TM24 z płaską przepustnicą,
- sprzęgło hydrauliczne,
- membranowy zawór dolotowy,
- tylny amortyzator Sachs z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, z pełną regulacją tłumienia,
- przedni widelec Marzocchi 35 mm USD z pełną regulacją tłumienia,
- tylny zacisk dwutłoczkowy, tarcza hamulcowa typu „Wave”,
- przedni zacisk czterotłoczkowy, tarcza hamulcowa typu „Wave”,
- aluminiowy wahacz,
- rozmiary kół: przód 12′; tył 14′,
- rama stalowa ze wzmocnieniami z 25CrMo4,
- charakterystyczny racingowy wygląd Husqvarny – czarna rama oraz srebrne obręcze kół.
Husqvarna TC250:
- nowa głowica,
- nowy, lżejszy tłok,
- nowy układ wydechowy Akrapovic z „power bomb”,
- nowy airbox,
- nowy tylny amortyzator Kayaba,
- nowe ustawienie przedniego widelca: nowe sprężyny i regulacja,
- nowy generator,
- nowy kondensator,
- nowa irydowa świeca zapłonowa NGK,
- nowy, bezakumulatorowy układ wtryskowy z ECU oraz przepustnicą marki Keihin,
- rama wzmocniona i usztywniona w okolicach główki ramy, poprzez chromo-molibdenowe płyty (25CrMo4),
- rama malowana na czarno,
- nowe obręcze kół anodowane na srebrno,
- nowa grafika wykonana techniką In-mould,
- nowe mocowanie kierownicy.
Husqvarna TC449:
- pokrycie DLC na elementach ślizgowych korbowodu (znacznie zwiększona żywotność korbowodu),
- nowy układ dolotowy powietrza, zapewniający większy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów,
- nowe ustawienie map modułu sterującego z możliwością zmiany mapy podczas jazdy,
- nowa charakterystyka otwarcia zaworów,
- nowa wysokowydajna chłodnica WP,
- nowe ustawienia tylnego amortyzatora (bardziej miękkie w pierwszej fazie ugięcia) ze sprężyną o progresywnej charakterystyce,
- nowa osłona tylnego amortyzatora,
- nowe ustawienie przedniego widelca (twardsze),
- nowe obręcze kół anodowane na srebrno,
- rama wzmocniona i usztywniona w okolicach główki ramy, mocowań silnika poprzez chromo-molibdenowe płyty (25CrMo4),
- rama malowana na czarno,
- nowa grafika wykonana techniką In-mould,
- nowy tylny błotnik (węższy i bardziej wytrzymały),
- nowa wiązka elektryczna (lżejsza i mniej skomplikowana).
Husqvarna CR125:
- nowy układ wydechowy,
- rama wzmocniona i usztywniona w okolicach główki ramy poprzez chromo-molibdenowe płyty (25CrMo4),
- rama malowana na czarno,
- nowa grafika wykonana techniką In-mould,
- nowe obręcze kół anodowane na srebrno,
- nowy airbox.
Więcej o motocyklach Husqvarna