Spis treści
BMW S1000R niemiecki power naked z cechami streetfightera. Zobacz masę, moc, cenę, dane techniczne oraz poznaj naszą opinię!
BMW S 1000 R zadebiutowało w 2014 roku. Oparto je na konstrukcji kultowego superbike’a BMW S1000RR. Jednak prędkość maksymalna była tu znacznie mniej ważna, niż osiągi w średnim i dolnym zakresie obrotów. W wyniku zmian w silniku moc spadła ze 199 do 160 KM, ale przebieg i przyjazność jednostki na co dzień zdecydowanie się poprawiły. Względem S1000RR w BMW S1000R zmieniono ergonomię kierowcy. Podnóżki umieszczono niżej, a kierownica jest szersza i umieszczona nieco wyżej. W efekcie pojazd jest znacznie wygodniejszy do jazdy na co dzień. Czasem przeszkadza stosunkowo niewielki kąt skrętu kierownicy. Mimo to pojazd jest lekki, poręczny i zaskakująco skuteczny w mieście. Taki definicyjny, przemyślany, fabryczny streetfighter/power naked, chociaż określenie roadster też nie będzie błędne.
BMW S1000R dane techniczne
BMW S 1000 R dane techniczne znajdziecie w poniższej tabeli.
Silnik | czterocylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder |
Pojemność | 999 ccm |
Stopień sprężania | 12:01 |
Średnica cylindra / skok tłoka | 80 mm / 49,7 mm |
Układ paliwowy | elektroniczny wtrysk paliwa |
Chłodzenie | cieczą |
Skrzynia biegów | sześciostopniowa |
Sprzęgło | wielotarczowe mokre |
Przeniesienie napędu | łańcuch |
Długość | 2183 mm |
Szerokość | 940 mm |
Rozstaw osi | 1439 mm |
Wysokość siedzenia | 814 mm |
Masa (z pełnym bakiem) | 207 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 407 kg |
Zbiornik paliwa | 17,5 l |
Rezerwa | 4 l |
Rama | aluminiowa |
Przednie zawieszenie | widelec upside-down, aktywne sterowane elektronicznie, skok 120 mm, Ø 46 mm |
Tylne zawieszenie | aktywne sterowane elektronicznie, skok 120 mm, aluminiowy wahacz |
Przedni hamulec | dwa zaciski czterotłoczkowe, ABS, tarcza 320 mm |
Tylny hamulec | zacisk jednołoczkowy Brembo, ABS, tarcza 220 mm |
Przednia opona | 120/17-17 |
Tylna opona | 190/55-17 |
Prędkość maks. | ponad 258 km/h |
Moc | 160 KM (118 kW) @ 11 000 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 112 Nm @ 9250 obr/min |
Spalanie (dane producenta) | 90 km/h 5,4 l/100 km, 120 km/h 5,8 l/100 km |
Spalanie w teście z 2017 r | 8,5 l/100 km |
Ile koni ma BMW S1000R
Pierwsza generacja dysponuje mocą 160 KM przy 11 000 obr./min. W rocznikach po face liftingu moc wzrosła do 165 KM przy tej samej prędkości obrotowej. Są to wystarczające wartości, aby dynamika pojazdu była imponująca, a przy sprawnym kierowcy pojazd zaskoczył niejednego użytkownika motocykla sportowego. W BMW S 1000 R dane techniczne nie oddają rzeczywistej przyjemności z jazdy.
Waga BMW S1000R
BMW S 1000 R w momencie debiutu ważył 207 kg (masa pojazdu gotowego do jazdy). Roczniki 2022 ważą 199 kg a w wersji z pakietem M, w tym z carbonowymi felgami ich masa „na gotowo” to zaledwie 194 kg. To dobra wartość w segmencie power nakedów. Dzięki temu pojazd chętnie zmienia kierunki, jest poręczny i przy rozsądnej jeździe zużywa niewielką ilość paliwa. Rozkład obciążenia powoduje dobre wyważenie zauważalne nie tylko podczas jazdy po drogach, ale i na torze wyścigowym.
Pasażer ma warunki umożliwiające dalszą podróż, chociaż nie jest to komfort na miarę turystycznych modeli marki. Jednak na tle konkurencji taka sytuacja jest standardem. Za to pozycja kierowcy jest wygodna, a o poprawę komfortu w chłodniejsze dni dbają podgrzewane manetki. Również różne tryby pracy motocykla umożliwiają dostrojenie poszczególnych podzespołów do aktualnych potrzeb kierowcy.
BMW S 1000 R cena
Najmniej przyjazną wartością dla użytkownika jest w BMW S 1000 R cena. Nowe pojazdy są wycenione od 66 900 zł, ale rynek oferuje także egzemplarze używane. Ich ceny za najstarsze roczniki startują z poziomu 25 000 zł. Aktualnie za 13 900 zł możemy do motocykla dokupić pakiet M, w skład którego wchodzi kilka dodatków. Malowanie biało/czerwono/niebieskie nawiązujące do sportowych barw marki. Ponadto kute lub carbonowe felgi, co zmniejsza masę nieresorowaną i poprawia zwrotność, a także poprawia wygląd. Ponadto, w skład pakietu wchodzi także inne siedzenie i łańcuch typu endurance, nie wymagający smarowania.
Nasza opinia
Prezentowany motocykl to świetny model dla osób lubiących dynamiczną jazdę a niekoniecznie chcących jeździć pojazdem typowo sportowym. Ma świetną dynamikę, niezłe osiągi, zapewnia wysoki komfort (elektroniczne zawieszenie), oraz spore bezpieczeństwo (zaawansowana elektronika). Przy odrobinie chęci możemy wykorzystać go do dynamicznej, jednoosobowej turystyki, do wypadów na tor wyścigowy oraz codziennych dojazdów do pracy. Ceny nie są zabójcze, biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z marką premium. Najfajniejsze jednak, że bez względu na zastosowanie mamy do czynienia z bezpiecznym, nowoczesnym i praktycznym pojazdem. Polecamy!
Zobacz także BMW K 1300 S oraz M 1000 RR.
Od dłuższego czasu szukam porady jaki olej użyć do wyremontowanego silnika w motocyklu Iż 49. Silnik wyremontowany zgodnie z wymaganiami instrukcji fabrycznej. Instrukcja z 55 r. Mówi o stosunku oleju do benzyny 1:25, ale wymienia olej gatunku 10 lub 18.
C,y zastosować nowoczes y Olę mineralny np. Castrol, Motul czy też może być półsyntetyczny np. Orlen?