Spis treści
BMW R 1300 GS i to jeszcze w wersji Option 719 Tramuntana wygląda szałowo. Ale jak jeździ? Redakcja Motogen testowała nowego GS’a i mamy dla Was film z opinią!
W końcu nadeszła nowa generacja jednego z najbardziej popularnych motocykli dzisiejszych czasów. Chodzi oczywiście o BMW R 1300 GS. Na sezon 2024 zmieniło się w zasadzie wszystko – wspólna z poprzednim modelem została w zasadzie tylko ideologia dużego GSa.
Na temat nowego R 1300 GS nagraliśmy w redakcji Motogen w zasadzie już trzy filmy:
- Pierwszy, w dniu premiery w Berlinie, 28 września. Jędrzejak nie jeździł nim, ale opowiadał o najważniejszych cechach R 1300 GS (tutaj znajdziecie także dokładny opis techniczny motocykla).
- Drugi, przy okazji statycznej premiery w Polsce, Jędrzejak znalazł 26 ciekawostek w nowym R 1300 GS.
- Trzeci film obejrzycie poniżej. Mieliśmy okazję wziąć dużego GSa na pierwszą prawdziwą jazdę testową. Przez kończący się sezon mieliśmy trochę mniej czasu i okazji na jazdę, ale i tak nowe BMW odkryło przed nami swoje cechy, wady i zalety. Oglądajcie film! (A zdjęcia zobaczycie na dole tej strony.)
Film – opinia o BMW R 1300 GS według redakcji Motogen.pl
Czego dowiecie się w filmie na temat nowego BMW R 1300 GS? Każdy z poniższych podpunktów omawiamy dokładniej w filmie. W kolejności chronologicznej:
- Co znaczy „Tramuntana Option 719” w przypadku nowego GSa?
- Czy nowemu silnikowi 1300 faktycznie brakuje charakteru?
- Dlaczego wykupienie trybu jazdy Dynamic jest obowiązkiem?
- Czy 145 KM i 149 Nm to wystarczające wartości? Jak odczuwamy osiągi?
- Nowa konstrukcja silnika i zestawu napędowego.
- Tak, wał napędowy musi być wymieniany co 80 tys. km (w poprzednim GSie serwisówka sugerowała wymianę wału co 60 tys. km).
- Pozycja (i dodatki) do jazdy offroadowej.
- Nasz wzrost vs aerodynamika z pełnym pakietem deflektorów.
- Łatwość manewrowania przy niskich prędkościach.
- Opuszczane zawieszenie.
- Topornie działający quickshifer.
- Brak podświetlanych przycisków.
- Ekran nie ma możliwości włączenia pełnej nawigacji (lub systemów Andorid Auto / Apple Carplay), a zamiast tego trzeba montować dodatkową nawigację.
- Średnie spalanie vs pojemność zbiornika.
- Adaptacyjny tempomat z utrzymaniem odstępu.
- Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu.
- OPZP – ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, które samodzielnie odpuszcza gaz!
- Nowy układ hamulcowy z zaciskami Brembo.
- Łączony układ hamulcowy czasem potrafi zaskoczyć twardością lub miękkością klamki hamulca.
- Nowy reflektor LED, matrycowy, w kształcie X.
- Regulowana wysokość oraz kąt nachylenia kanapy.
- Wysokość zawieszenia.
- Rama pomocnicza z odlewu aluminiowego.
- Podsumowanie – jak oceniamy nowego R 1300 GS?
Zostaw odpowiedź