BMW S 1000 RR miał być od momentu pojawienia się konkurencją dla litrowych japońskich maszyn. Trzeba przyznać, że to się udało. S 1000 RR dzięki zaawansowanym technicznie systemom jakie ma na pokładzie, doskonałej trakcji i osiągom wyznaczył nową erę w produkcji sportowych motocykli.
Pod owiewkami pracuje czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 999 ccm zasilany wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa generuje aż 193 KM przy 13 000 obr/min oraz 112 Nm przy 9 750 obr/min.
Z przodu pracuje widelec upside down o średnicy goleni 46 mm oczywiście z pełną regulacją. Z tyłu znajduje się podwójny wahacz z odlewu aluminiowego z płynną regulacją tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej.
Za wyhamowanie z prędkości grubo ponad 200 km/h odpowiadają z przodu dwie pływające tarcze o średnicy 300 mm z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 200 mm tarcza z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym. Cały zestaw pochodzi od Brembo. Motocykl może mieć też na pokładzie ultra lekki i wyjątkowo dobrze działający układ ABS. System wyposażony jest w przełącznik wyboru jednego z 4 trybów pracy ABS (wyłączony, Rain, Sport, Race, Slick).
Maszynę można także wyposażyć w DTC, czyli kontrolę trakcji z czterema ustawialnymi trybami pracy deszcz, sport, wyścig lub slick. System został tak zaprojektowany by pomagać motocyklistom, a zarazem nie przeszkadzać podczas jazdy doświadczonym kierowcom.
Do maszyny, oprócz świetnych danych technicznych przyciąga również nietypowy wygląd odróżniający BMW S 1000 RR, od każdego innego dostępnego na rynku sportowego motocykla tej klasy.
Silnik | 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy |
Pojemność | 999 ccm |
Prędkość max | Ponad 200 km/h |
Moc | 142 kW (193 KM) przy 13 000 obr/min. |
Maks. moment | 112 Nm przy 9 750 obr/min. |
Chłodzenie | chłodzony olejem/cieczą |
Rama | Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Zbiornik paliwa | 17.5 l |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia |
Tylne zawieszenie | Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 190/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe |
Tylny hamulec | Jedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy |
Zostaw odpowiedź