BMW BMW S 1000 RR - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
BMW S 1000 RR to jedne z najciekawszych i najmocniejszych motocykli w swojej klasie. To właśnie nim niemiecki koncern udowodnił i to dobitnie, że potrafi robić ultra sportowe maszyny.

BMW S 1000 RR miał być od momentu pojawienia się konkurencją dla litrowych japońskich maszyn. Trzeba przyznać, że to się udało. S 1000 RR dzięki zaawansowanym technicznie systemom jakie ma na pokładzie, doskonałej trakcji i osiągom wyznaczył nową erę w produkcji sportowych motocykli.

 

Pod owiewkami pracuje czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 999 ccm zasilany wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa generuje aż 193 KM przy 13 000 obr/min oraz 112 Nm przy 9 750 obr/min.

Z przodu pracuje widelec upside down o średnicy goleni 46 mm oczywiście z pełną regulacją. Z tyłu znajduje się podwójny wahacz z odlewu aluminiowego z płynną regulacją tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej.

 

Za wyhamowanie z prędkości grubo ponad 200 km/h odpowiadają z przodu dwie pływające tarcze o średnicy 300 mm z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 200 mm tarcza z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym. Cały zestaw pochodzi od Brembo. Motocykl może mieć też na pokładzie ultra lekki i wyjątkowo dobrze działający układ ABS. System wyposażony jest w przełącznik wyboru jednego z 4 trybów pracy ABS (wyłączony, Rain, Sport, Race, Slick).

 

Maszynę można także wyposażyć w DTC, czyli kontrolę trakcji z czterema ustawialnymi trybami pracy deszcz, sport, wyścig lub slick. System został tak zaprojektowany by pomagać motocyklistom, a zarazem nie przeszkadzać podczas jazdy doświadczonym kierowcom.

 

Do maszyny, oprócz świetnych danych technicznych przyciąga również nietypowy wygląd odróżniający BMW S 1000 RR, od każdego innego dostępnego na rynku sportowego motocykla tej klasy.
    


Silnik4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Pojemność999 ccm
Prędkość maxPonad 200 km/h
Moc142 kW (193 KM) przy 13 000 obr/min.
Maks. moment112 Nm przy 9 750 obr/min.
Chłodzeniechłodzony olejem/cieczą
RamaRama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa17.5 l
Przednie zawieszenieWidelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Tylne zawieszeniePodwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona190/55 ZR 17
Przedni hamulecDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Tylny hamulecJedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany