Optycznie rzecz ujmując, nowa twarz BMW R 1200 R to znowu coś od czego nie można oderwać oka. Purystyczne linie i doskonałe wykończenia demonstrują silny charakter tego motocykla. Nowe, okrągłe wskaźniki, nowy, jeszcze lepszy widelec, stożkowate zakończenia kierownicy wykonane z aluminium, cudowne nowe koła odlewane, seryjnie chromowane odlewane koła, rury i o wiele więcej – dbałość o każdy szczegół, gdzie tylko sięgnie oko. Nawet w wariancie klasycznym jest on prawdziwym rock'n'rollem dla oczu - koła ze szprychami, chromowane wyposażenie i atrakcyjna kolorystyka lakieru – czerń połączona z bielą.
Chłodzony powietrzem dwucylindrowy silnik BMW R 1200 R kusi nie tylko swoim nowym, mięsiście brzmiącym dźwiękiem silnika typu Boxer, na niespotykanym dotąd poziomie, ale także najprawdziwszą innowacją: to w nim debiutują dwa wałki rozrządu w głowicy oraz cztery promieniście ułożone wloty - oprócz modeli GS i R teraz także w roadsterze. Ponadto moc wzrosła do 81 kW (110 PS), przy równie wyższym maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 119 Nm przy 6 000 obr./min. Motocykl przyspiesza także lepiej już przy niższych obrotach, i we wszystkich sytuacjach na drodze gwarantuje naprawdę mocarnego kopa.
Standardowe fabryczne wyposażenie specjalne tego wszechmocnego motocykla obejmuje elementy związane z bezpieczeństwem, takie jak częściowo zintegrowany system ABS, system kontroli stabilności ASC (Automatic Stability Control) oraz system kontroli ciśnienia w oponach RDC aż po elementy związane z wygodą i komfortem jazdy oraz podróżowaniem: system elektronicznego ustawiania podwozia ESA uchwyty na kufrach czy owiewka. Jednak oferowane w R 1200 R wyposażenie czysto „motocyklowe” - niesamowicie lekkie tłumiki Akrapović z tytanu, praktyczny system kufrów oraz chromowane głowice cylindrów także są łakomym kąskiem i przyciągają niejedno oko.
Silnik | Czterosuwowy silnik typu Boxer, dwa wałki rozrządu, cztery promieniście ułożone zawory na cylinder, centralnie montowany wałek wyrównawczy |
Pojemność | 1170 cm3 |
Prędkość max | ponad 200 km/h |
Moc | 81 kW (110 KM) przy 7,500 obr/min. |
Maks. moment | 119 Nm przy 6,000 obr/min. |
Chłodzenie | Powietrze, olej |
Rama | Dwuczęściowa rama – przednia i tylna, z częścią obejmującą silnik |
Zbiornik paliwa | 18.0 l |
Przednie zawieszenie | BMW Motorrad telelever; średnica stojaka przykołowrotkowego 41 mm, centralna rozpórka |
Tylne zawieszenie | Odlewane z aluminium jednoczęściowy widelec z wahaczem BMW Motorrad paralever; Rozpórka centralna, wstępne napięcie za pomocą pokrętła ustawiane stopniowo hydraulicznie, ustawiane tłumienie siły dobicia |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 180/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwutarczowy, pływające tarcze, Średnica 320 mm, 4-Kolben-Festsattel, ABS |
Tylny hamulec | Jednotarczowy, Średnica 265 mm, Zestaw podwójny przewodów w stalowym oplocie, ABS |
Zostaw odpowiedź