INTERMOT: nowy motocykl Yamaha YZF-R1 2009 - Motogen.pl

Zaprezentowano zupełnie nową Yamaha YZF-R1 na 2009 rok – w konstrukcji motocykla wprowadzono znaczne zmiany. Yamaha od dawna znana była z innowacyjnych rozwiązań stosowanych w swoim flagowym, litrowym modelu. W tym roku ma być podobnie.

Nowy silnik R1 ma czerpać garściami ze zwyciężającej w MotoGP Yamahy M1 i brać z niego więcej niż kiedykolwiek w historii modelu YZF-R1. Zupełnie przekonstruowana, lekka rama Deltabox, nowy i agresywny styling, jeszcze lepsze prowadzenie i ulepszony motor mają być kluczem do sukcesu nowej R-jedynki.

182 KM przy 12,5000 rpm i 115,5 Nm przy 10,000 rpm, YCC-I, YCC-T, nowe kute tłoki i wiele innych zabiegów czyni nowy silnik R1 jeszcze lepszym. Yamaha ma układ wydechowy 4-2-1-2 z dwoma wątpliwie pięknymi tłumikami końcowymi, osłoniętymi brzydkimi, plastikowymi obudowami przypominającymi osłony w motocyklach enduro. Stylistyczna porażka. Niestety, bo przód motocykla prezentuje się drapieżnie i sportowo, jest po prostu atrakcyjny. Dodatkowo, w białym malowaniu smaku dodają elementy ramy w innym niż czarnym kolorze.

Balans masy nowej R1 jest poprawiony, wpływa na to m.in. specjalny kształt zbiornika paliwa. Nowa Yamaha YZF-R1 jest dość kompaktowym motocyklem z dodatkowo obniżonym środkiem ciężkości. Jakby tego było mało, motocykl otrzymał nowe zawieszenie, lżejsze tarcze hamulcowe i szereg innych ulepszających "drobiazgów". Jej masa to 206 kg (z płynami). Dostępna będzie w trzech kolorach – białym z czerwoną ramą, czarnym oraz niebieskim.
 

Więcej o motocyklach Yamaha