Będzie remont Toru Poznań, zgodnie z normami FIM, czyli... MotoGP w Polsce?! - Motogen.pl

Zarządca Toru Poznań otrzyma dotację celową na modernizację obiektu. Remont będzie kompleksowy, a celem jest spełnienie norm FIM oraz FIA, aby można było w Polsce rozgrywać rundy najważniejszych serii wyścigowych!

Tor Poznań rozpoczął swoją działalność w 1977 roku. Nitka toru ma 4083 metry przy 12 metrach szerokości. Prosta startowa to 506 metrów, a zakrętów jest 14. Tor od zawsze pozostaje centralnym obiektem zainteresowania fanów motoryzacji. W ostatnich latach był stopniowo modernizowany, ze szczególnym naciskiem na padok i samą nawierzchnię asfaltową nitki toru. Teraz jednak szykuje się rewolucja, wejście na zupełnie nowy poziom!

Zarządca obiektu, Automobilklub Wielkopolski otrzyma dotację celową na modernizację całego toru! Celem remontu jest m.in. spełnienie norm motocyklowych FIM oraz samochodowych FIA, aby na Torze Poznań z powodzeniem mogły rozgrywać się rundy najważniejszych, światowych serii wyścigowych!

Remont i modernizacja Toru Poznań

Remont Toru Poznań porównać będzie można chociażby do przeprowadzanych niedawno prac na legendarnym torze Spa-Francorchamps, czy bliższym nam Autodromie Most. W obu przypadkach (tak jak na Poznaniu) celem jest podniesienie standardów obiektów, aby spełniały normy bezpieczeństwa niezbędne do organizacji wyścigów. W ten sposób na belgijskie Spa powrócą motocyklowe Mistrzostwa Świata Endurance, tymczasem na czeskim Moście w tym roku rozegra się już druga z rzędu runda Mistrzostw Świata World Superbike.

Dokładna kwota wsparcia dla Toru Poznań nie została jeszcze ujawniona. Według doniesień plan inwestycyjny rozpisany jest na siedem lat, a fundusze mają pochodzić częściowo ze wsparcia unijnego, częściowo z pożyczki bankowej, a częściowo ze środków własnych zarządcy obiektu.

Tor Poznań będzie zgodny z normami FIM, czyli będzie możliwość organizacji nawet rundy MotoGP!

Plan rozbudowy zakrojony jest szeroko. Nitka wyścigowa pozostanie z grubsza bez zmian, ale poprawiony zostanie asfalt, pojawią się nowoczesne krawężniki (tarki), poprawione zostaną pola wybiegowe. W najbliższym otoczeniu toru zmodernizowane zostaną pułapki bezpieczeństwa, powstanie wydajne odwodnienie toru. Drogi serwisowe, miejsca dla sędziów zakrętowych, czy trybuny także nie zostaną pominięte. No i oczywiście rozbudowana zostanie cała infrastruktura padokowa, od modernizacji parkingu, przez nowe boksy, a na wieży kontrolnej z wieloma kamerami monitoringu na całym torze kończąc.

Tak wielkie plany oznaczają, że budżet jest ogromny – i to pewnie dlatego szczegóły ujawnione zostaną dopiero wtedy, kiedy niezbędne umowy zostaną finalnie podpisane. Wtedy prace modernizacyjne Toru Poznań mają ruszyć niezwłocznie.

Cały remont wykonany zostanie z poszanowaniem norm najważniejszych federacji FIM oraz FIA. To oznacza, że może za dekadę będziemy świadkami rundy GP Polski w mistrzostwach MotoGP! Ale najpierw remont i kilka wyścigów „niższych” serii. Trzymamy kciuki za powodzenie!

.

No dobrze, a teraz na poważnie… Jest prima aprilis. 🙂 Poważnie trzymamy wszystkie kciuki za Tor Poznań, ale niestety cały powyższy artykuł jest zupełnie zmyślony. Przyznajcie, kto dał się wkręcić?


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany