Yamaha Tenere 700 - Extreme czy Explore - różnice? Która dla kogo? [szybka opinia, Operacja Lato] - Motogen.pl

Yamaha Tenere 700 obecnie dostępna jest w 6 różnych wersjach. My wzięliśmy dwie najnowsze na rok 2024, czyli Extreme oraz Explore. Sprawdziliśmy czym się różnią, a więc opowiadamy i podpowiadamy!

W redakcji Motogen trwa właśnie Operacja Lato podzielona na 6 segmentów. W Tygodniu Yamaha jeździmy motocyklami zupełnie różnymi. MT-09 SP to naked w najnowszej odmianie i to jeszcze w wersji ze sportowym zawieszeniem. XSR900 GP jest motocyklem o sportowej pozycji, o sportowym nastawieniu, ale o wyglądzie nawiązującym do wielu lat wstecz. W tym artykule znajdziecie Tenere 700 2024, w wersjach Extreme oraz Explore – zapraszamy na szybki film, w którym opowiadamy o różnicach pomiędzy tymi dwoma „Teresami”!

VIDEO: Tenere 700 Extreme vs Explore – czym się różnią?

Film do obejrzenia także bezpośrednio na YT.

Yamaha Tenere 700 2024 – wersje i odmiany

Tenere 700 pojawiła się na rynku w 2019 roku. Yamaha kazała na nią długo czekać, ale gdy motocykl finalnie trafił do klientów, natychmiast stał się hitem sprzedażowym. Tenere 700 jest lubiana za połączenie świetnej ceny, ogromnych możliwości-terenowo podróżniczych, i wysokiej wytrzymałości.

Każdy motocyklista ma jednak trochę inne preferencje… Jeden woli daleko podróżować, a inny trzyma się raczej z dala od asfaltu. Dlatego też Yamaha wypuściła około 347 568 wersji i odmian Tenere 700, każda trochę inna: a to większy zbiornik paliwa, a to inne zawieszenie, a to pakiet dodatków.

Mogłaby się wydawać, że w ofercie Yamahy Adventure panuje chaos. Ale gdy Ty motocyklisto sprecyzujesz swoje „tenerowe” potrzeby i gdy przeanalizujesz dostępne wersje „Teresek 700”, to wszystko nabiera sensu. Tym razem wzięliśmy na tapetę dwie odmiany Tenery 700: Extreme oraz Explore. Obie są nowymi modelami na rok 2024, a my sprawdzamy czym się różnią i dla kogo są stworzone.

Extreme oraz Explore: Yamaha Tenere 700 2024 na zdjęciach Tomaziego:

Tenere 700 Extreme vs Explore 2024 – różnice

Od razu podpowiadamy dla uproszczenia: na naszych zdjęciach i w naszym filmie, niebieska to wersja Extreme, a szara to wersja Explore.

W dużym uproszczeniu: Extreme jest w stylu motocross/enduro do trudnego terenu, a Explore jest przystosowana do dalszych podróży z większym bagażem. Czym dokładnie się różnią?

Tenere 700 2024ExtremeExplore
Widelec przedniKYB Kashima, pełna regulacja, śr. 43 mm, skok koła 230 mm (o 20 mm więcej niż podstawowa Tenere 700)KYB, regulacja naprężenia wstępnego, śr. 43 mm, skok koła 190 mm (o 20 mm mniej niż podstawowa Tenere 700)
Amortyzator tylnyKYB z pełną regulacją i zewnętrznym zbiorniczkiem, skok koła 220 mm (o 20 mm więcej niż Tenere 700)KYB z regulacją naprężenia wstępnego, skok koła 180 mm (o 20 mniej niż Tenere 700)
Charakter zawieszeniaDługi skok, płynna praca, świetne w trudny terenSprężyny utwardzone, aby lepiej radziły sobie z większym obciążeniem bagażem
Prześwit260 mm (20 mm więcej niż Tenere 700)225 mm (15 mm mniej niż w Tenere 700)
Wysokość kanapy910 mm860 mm
Charakter kanapyWęższa, wyższa o 20 mm niż w Tenere 700, jednoczęściowa, ułatwia pracę ciałem w terenieSzersza, niższa o 15 mm niż w Tenere 700, wygodniejsza, dwuczęściowa
Waga205 kg z paliwem211 kg z paliwem
Zbiornik paliwa16 l (tak jak Tenere 700)16 l (tak jak Tenere 700)
Fabryczne dodatki– Tryb wyświetlania w stylu Roadbook oraz 3 przyciski na kierownicy do obsługi tego trybu;
– Podnóżki tytanowe, oszczędzają 200 gramów, mają o 35% większą powierzchnię, nie mają gumowych wkładek;
– Wysoki przedni błotnik w stylu enduro;
– Aluminiowa osłona chłodnicy;
– Osłona/prowadnica łańcucha pod wahaczem.
– Szyba większa o 50% dla lepszej ochrony przed wiatrem;
– Stelaże pod boczne kufry lub sakwy;
– Quickshifter umożliwiający zmianę biegów w górę.
Cena54 500 zł54 000 zł
Tenere 700ExtremeExplore

Testowany przez nas egzemplarz Tenere 700 Extreme posiadał jeszcze kilka akcesoriów, które nie znajdują się na wyposażeniu podstawowym tej wersji, były dodatkowo płatne: osłony ramy Acerbis (przy podnóżkach, aby nie rysować ramy butami enduro), wydech SC Project (świetnie brzmi, jest basowy, nie jest nadmiernie głośny).

Wszystkie odmiany Tenere 700 mają ten sam silnik (2 cylindry w rzędzie, 73,4 KM oraz 68 Nm), te same hamulce, a także te same opony Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 oraz 150/70-18.

Extreme oraz Explore: która wersja Yamaha Tenere 700 2024 dla kogo?

Jak wyraźnie widać na filmie i na zdjęciach oraz jak wynika z tabeli, różnice są kosmetyczne, aczkolwiek dość istotne. Yamaha nie bez powodu wprowadziła kilka różnych odmian Tenere 700. Takie drobne modyfikacje i zmiany są dokładnie tym, czego poszukują motocykliści o różnych preferencjach. To są także takie zmiany, dzięki którym testerzy nie narzekają „że coś mogłoby być bardziej terenowe lub bardziej podróżnicze”. A pamiętajcie, że tutaj opisujemy tylko dwie z sześciu odmian Tenere 700, które obecne są w aktualnej ofercie Yamahy.

Mamy nadzieję, że skutecznie naświetliliśmy Wam różnice pomiędzy Extreme oraz Explore, dzięki czemu łatwiej będzie Wam wybrać swoją wymarzoną Yamahę Tenere 700.


Operacja Lato 2024: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2024 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3 Daytona Red! Pozostałe nagrody też są ciekawe: opony Pirelli, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 01.07-07.07 – BMW
  • 08.07-14.07 – Suzuki 
  • 15.07-21.07 – Aprilia
  • 22.07-28.08 – Yamaha
  • 29.07-04.08 – Triumph 
  • 14.08-20.08 – Kawasaki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
Pirelli,
InterMotors,
TRW,
Motul,
Exide.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany