Ténéré 700 Explore to kolejna wersja hitu segmentu adventure. Nowa odmiana zyskała kilka modyfikacji, które mają uprzyjemnić dalekie podróże.
Yamaha Ténéré 700 miała bodaj najdłuższą premierę spośród wszystkich motocykli, jakie znamy. Przez ponad rok producent kusił nas zdjęciami i informacjami z testów, jakie na całym świecie prowadzili znani zawodnicy enduro. Chętni na zakup Tenery byli potwornie sfrustrowani oczekiwaniem, ale zarówno cierpliwość, jak i długotrwałe testy opłaciły się – Yamaha Ténéré 700 okazała się strzałem w 10 i prawdziwym hitem segmentu adventure.
Producent natychmiast dostrzegł potencjał drzemiący w modelu i co rusz prezentował nowe wersje wyposażeniowe: Rally, World Raid, World Rally, Extreme… w gąszczu specyfikacji można się pogubić. Teraz, do tego grona dołącza kolejna wersja – Explore, pomyślana jako motocykl dla tych, którzy lubią jeździć daleko, niekoniecznie po drogach.
Kiedy zajrzymy do specyfikacji nowego modelu, natychmiast zauważymy, że jest grubo, ale nie ekstremalnie. Wyposażenie, jak i nastawy układów idą raczej w stronę wygody, niż wydajności. Innymi słowy – raczej podróże niż zawody enduro.
Ténéré 700 Explore wyposażona jest w widelec KYB, który zapewnia 190 mm skoku, o 20 mm mniej niż w standardowy model Ténéré 700. Podobnie z tyłu – zastosowany tam amortyzator KYB zapewnia komfort i kontrolę nawet przy pełnym obciążeniu. Skok tylnego zawieszenia to 180 mm, czyli także o 20 mm mniej niż w Ténéré 700. Zmiany te umożliwiły obniżenie wysokości siedzenia o 15 mm, w wersji Explore jest ono na wysokości 860 mm.
Dla zapewnienia komfortu w długich trasach, Ténéré 700 Explore otrzymała w standardzie większą szybę przednią, która skuteczniej niż standardowa chroni przed naporem wiatru. W wyposażeniu standardowym znalazł się także quickshifter.
Informacje na temat parametrów jazdy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali. Użytkownik może wybrać jeden z dwóch motywów nowoczesny lub tradycyjny, nawiązujący do analogowych zegarów. Kokpit można sparować ze smartfonem poprzez aplikację MyRide, by m.in. wyświetlać wiadomości tekstowe i powiadomienia o połączeniach przychodzących.
Ténéré 700 Explore wyposażona jest w system ABS o trzech trybach, dostosowanych do różnych nawierzchni. W trybie 1 ABS jest aktywny na obu kołach, w trybie 2 działa tylko na przednim kole, co przydaje się podczas jazdy po nawierzchniach szutrowych. W trybie 3 ABS jest całkowicie wyłączony. Podobnie jak inne modele Tenere, także Explore wyposażona została w 21-calowe koło przednie i 18-calowe tylne – oba dętkowe. Na plus wersji Explore jest fakt, że szprychowe felgi są anodyzowane na złoty kolor.
W Ténéré 700 Explore zastosowano dobrze znany silnik CP2, dwucylindrową rzędówkę o mocy 74 KM i 68 Nm momentu obrotowego.
Zostaw odpowiedź