W przypadku FJR 1300 AE mamy dwie zmiany. Pierwszą jest system ESA, który pozwala na elektroniczną regulację zawieszenia w zależności od terenu, w którym się poruszamy oraz poziomu załadowania kufrów. Dzięki przełącznikowi zamontowanemu na kierownicy właściciel będzie miał możliwość skorzystania z jednego z dwunastu predefiniowanych trybów. Dla tych, którzy lubią poeksperymentować, będzie dostępny tryb ustawień użytkownika.
Przeczytaj również test: Yamaha FJR 1300 – nowe znaczy lepsze?
Druga zmiana to brak półautomatycznej skrzyni biegów znanej z modelu AS. Na liście standardowego wyposażenia znajdują się sakwy, podgrzewane manetki oraz gniazdo 12v. Motocykl będzie dostępny w kolorze Magnetic Bronze i Midnight Black. Po zmianach widać, że FJR 1300 AE jest pozycjonowana pomiędzy modelem A i AS. Cena w Polsce nie jest jeszcze znana, ale powinna wynosić pomiędzy 69 900 PLN (koszt wersji A) a 83 300 PLN (koszt wersji AS). Cena motocykla w Wielkiej Brytanii to 14,499 GBP (72 645 PLN według kursu z 13.09). FJR 1300 AE trafi do salonów w październiku.