Yamaha patentuje 5 motocykli "RW". Co to może być? - Motogen.pl

Yamaha RW od 125 do 700. Jakim rodzajem motocykli może być nowa seria RW?

Na światło dzienne wyciekły zgłoszenia patentowe Yamahy na rynek Unii Europejskiej. Z dokumentów wynika, że Yamaha chce zastrzec sobie prawo do 5 (pięciu!) nowych nazw modelowych, które używane mają być w segmencie „motocykli, skuterów, motorowerów, trzykołowców oraz części i akcesoriów do nich”. Nowe nazwy modelowe to:
– RW125,
– RW155,
– RW250,
– RW350,
– RW700.

Yamaha RW? Co to będzie?

Czym mogą być nowe jednoślady z serii RW? Zastanówmy się. Yamaha ma dwie linie trójkołowców, które mają nazwy Niken i Tricity, więc to odpada. Skutery Yamahy także zazwyczaj mają inne nazwy (TMax, XMax, NMax, D’elight, Rayzr), a więc ten trop także należy porzucić. W przypadku Yamahy, nazwy skonstruowane z dwóch liter i pojemności zarezerwowane są dla motocykli. A więc należy się spodziewać, że seria RW będzie typowymi motocyklami.

Zwróćcie uwagę na pojemności. RW125 jest odpowiednikiem MT125 oraz R125. Wersje 155 oraz 250 także istnieją w seriach MT i R, ale przeznaczone są na rynki azjatyckie. Z kolei RW350 może być odmianą (albo nową wersją) silnika znanego z MT-03 oraz R3. Natomiast RW700 to jasne nawiązanie do MT-07 oraz R7. Baza silnikowo-podwoziowa wydaje się jasna, ale…

Ale jakim rodzajem motocykli będzie seria RW? Tutaj nie ma żadnej podpowiedzi. Yamaha nigdy nie posiadała modeli RW, a więc nie można odwołać się do historii. Pozostają jedynie ślepe strzały. Być może za pomocą serii RW, Yamaha chce wyróżnić modele retro-sportowe? Czyli sporty zbudowanie na bazie retro serii XSR (która to oczywiście bazuje na podstawowych modelach MT). To tłumaczyłoby, dlaczego wśród patentów nie ma RW900 – dlatego, że w sprzedaży już XSR900 GP (obejrzyj i przeczytaj test).

Za powyższą teorią przemawiają dwie poszlaki. Po pierwsze: dotychczas litera „W” używana była w modelach, które były wyłącznie torowe (na przykład YZF1000W oraz YZF600W). Po drugie: patent na serię RW pojawił się niedługo po tym, jak Yamaha w Japonii opatentowała nazwy modelowe RZ250 oraz RZ350, które przed laty sprzedawane były w Europie jako sportowe RD250 i RD350.

Jednak wcale niewykluczone jest, że seria RW nie będzie retro-sportami, ale raczej retro-roadsterami, które mogłyby konkurować z motocyklami w stylu Kawasaki W800 lub Triumph Bonneville. A może seria RW będzie czymś zupełnie nowym, na przykład motocyklami adventure w stylu retro-scrambler?

Jest też jeszcze inna wersja wydarzeń. Yamaha mogła zgłosić patenty wyłącznie „na wszelki wypadek”, a linia modelowa RW wcale nie trafi do sprzedaży. Zresztą w 2021 roku Japończycy opatentowali nazwę YZF-R9, a nowej R9 jak było, tak wciąż nie ma…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany