Tegoroczna runda na Donington Park przyniosła sporo niespodzianek. Nareszcie po długich staraniach BMW mogło świętować zwycięstwo.
Wyścig 1
Na starcie najlepiej poradzili sobie Tom Sykes, Leon Haslam, Marco Melandri i Max Biaggi. Od początku było wiadomo kto będzie liczył się w walce o zwycięstwo. Prowadząca czwórka właściwie nie dała szans reszcie. Tylko Jonathan Rea zdołał wbić się w okolice podium. Poza tym walka między prowadzącymi była bardzo zacięta. Pozycje zmieniały się jak w kalejdoskopie. Nie zabrakło także błędów i wyjazdów w żwir. Taką właśnie sytuację wykorzystał Melandri, by zbudować sobie odpowiednią przewagę jako lider wyścigu. Za jego tylnym kołem walczyli natomiast Sykes, Haslam i Biaggi. Dopiero na ostatnim kółku do tej grupy dołączył Rea, któremu zresztą udało się zepchnąć Maxa z czwartej pozycji.
Ostatecznie na mecie jako pierwszy pojawił się Melandri. Za nim wjechał Haslam, Sykes, Rea i Biaggi.
Wyniki 1. wyścigu World Superbike na Donington Park:
1. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 23 okr.
2. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +0.728s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +1.609s
4. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR +1.819s
5. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 +2.102s
6. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R +4.820s
7. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R +7.520s
8. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +7.927s
9. Leon Camier GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +15.144s
10. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +16.065s
11. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR +19.805s
12. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 +20.170s
13. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +21.274s
14. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R +21.517s
15. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 +26.920s
16. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +35.025s
17. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR +39.193s
18. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R +42.334s
19. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R +43.554s
20. Mark Aitchison AUS Grillini Progea BMW S1000RR +2 okr.
21. Peter Hickman GBR Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 +8 okr.
Niesklasyfikowani:
22. Gary Mason GBR Pedercini Kawasaki ZX-10R 14 okr.
23. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R 0 okr.
Wyścig 2
Drugi wyścig miał natomiast bardziej dramatyczny i mocno nieoczekiwany przebieg. Na metę nie dotarło aż ośmiu zawodników, w tym Melandri, Laverty czy Checa. O największym pechu może mówić duet BMW. Melandri i Haslam zderzyli się tuż pod koniec wyścigu. Włoch nie miał szczęścia i musiał się wycofać. Jego teamowy kolega ostatecznie pojawił się na ostatniej 15 pozycji. Po pierwszym tak udanym wyścigu na Donington musiał to być ogromny cios dla obu.
Ostatecznie na mecie jako pierwszy pojawił się Jonathan Rea. Za nim na podium znalazł się Max Biaggi, a pudło dopełnił tom Sykes. Tuż za nimi finiszował natomiast Camier.
Wyniki 2 wyścigu:
1. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34’31.847
2. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34’32.355
3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34’33.876
4. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34’36.092
5. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 34’38.442
6. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 34’49.316
7. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 34’49.635
8. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34’52.940
9. Peter Hickman (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34’53.713
10. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34’54.467
11. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 34’58.611
12. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 34’58.890
13. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 35’00.237
14. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 35’28.465
15. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 35’52.043
RT. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 33’01.692
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 32’32.764
RT. Gary Mason (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22’13.920
RT. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 19’16.663
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 21’55.720
RT. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 15’05.980
RT. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R
RT. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R
Supersport
Do wyścigu najlepiej ruszył Cluzel, jednak za jego tylnym kołem utworzyła się mocna grupa pościgowa składająca się z Parksa, Richardsa, Lowesa i Sofuoglu. Sam Lowes, reprezentujący barwy Bogdanka PTR Honda, jechał jednak wyjątkowo dobrze. Mimo poważnej kontuzji palca robił najlepsze czasy i na siódmym okrążeniu wyprzedził lidera. Jakiś czas potem na drugim miejscu pojawił się Sofuoglu, jednak Lowes nie dał mu szansy na skuteczny atak i dowiózł swoje pierwsze zwycięstwo do mety. Podium uzupełnił Cluzel.
Wyścigowe emocje napędza