Zarząd Transportu Miejskiego dotychczas był nieugięty w tej kwestii. Zdaniem urzędników ruch jednośladów mógł zmniejszyć przepustowość ruchu pojazdów komunikacji miejskiej.
Ostatno jednak, sytuacja znacznie się zmieniła. Zarząd Transportu postanowił zlecić badania Politechnice Warszawskiej. W dwóch miejscach, na ulicy Radzymińskiej oraz na Trasie Łazienkowskiej wpuszczono motocykle na buspasy. Za pomocą kamer naukowcy zbierali dane i monitorowali wymienione odcinki. Badanie trwało od maja do września tego roku.
Wyniki zaprezentowano we wtorek. Okazało się, że na w/w odcinkach nie doszło do żadnej kolizji z jednośladem (zdaniem policji, na buspasach motocykliści jeżdżą wolniej i ostrożniej). Jeśli dochodzi do konfliktów komunikacyjnych znacznie więcej z nich jest na linii kierowca jednośladu-kierowca auta osobowego, niż kierowca jednośladu-kierowca autobusu.
To wszystko spodowodwało, że przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego postanowili zarekomendować pomysł pozwolenia na poruszanie się jednośladami po buspasach w Urzędzie Miasta. Decyzję ma podjąć ratusz.
Mamy nadzieję, że urzędnicy wezmą pod uwagę petycję podpisaną przez blisko pięć tysięcy osób, złożoną na ręce Prezydenta Warszawy 7 sierpnia, o czym pisaliśmy tutaj.
O rozwoju sytuacji będziemy informować.