Triumph Scrambler 1200 X i XC 2024. Więcej, mocniej i lepiej! - Motogen.pl

Triumph wprowadza nową linię Scrambler na rok 2024, wraz z premierą nowego, bardziej przystępnego modelu Scrambler 1200 X oraz ulepszonego modelu Scrambler 1200 XE o najwyższej specyfikacji.

Nowy Scrambler wyposażony został w mocny i bogaty w moment obrotowy silnik o pojemności 1200 cm³ oraz przednie koło o średnicy 21 cali. Motocykl charakteryzuje się wysoką jakością wykonania i detali. Oba nowe modele mają na celu podniesienie poprzeczki jeszcze wyżej, jeśli chodzi o osiągi i styl w kategorii Scrambler.

Nowy Scrambler 1200 X oferuje wyjątkową zdolność do pokonywania nierówności, wygodną pozycję i pełne momentu obrotowego osiągi, które klienci uwielbiają, w połączeniu z bogatym wyposażeniem i zastosowaną technologią. Został zbudowany tak, aby był bardziej przystępny, Scrambler 1200 X ma siedzenie na wysokości 820 mm, można je dodatkowo obniżyć do 795 mm dzięki akcesoryjnemu obniżanemu siedzeniu. Posiada także bogatą specyfikację, która oferuje wyjątkową funkcjonalność w bardziej konkurencyjnej cenie i interwał serwisowy wynoszący 16 000 km, co obniża koszt eksploatacji.

Odjazdowy Scrambler 1200 XE również ruszy w nowym roku w trasę, w skład sportowych nowości w tym zwinnym modelu wchodzą, najnowszej generacji zaciski Brembo Stylema, nowe zawieszenie z ulepszoną regulacją, poprawione detale i jeszcze lepszy potencjał do długich podróży.

Scrambler 1200 X – najważniejsze cechy

  • Nowe zawieszenie MarzocchiTM, widelec USD o średnicy 45 mm i RSU z dodatkowymi zbiornikami oraz regulacją wstępnego napięcia sprężyny, zapewniając 170 mm skoku zoptymalizowanego do jazdy po szosie.
  • Zaawansowaną technologię (nieoferowana w poprzednim modelu Scrambler XC), która sprawia, że Scrambler X jest jeszcze lepszy na drodze, posiada on nowy zoptymalizowany system Cornering ABS, oraz zoptymalizowaną kontrolę trakcji z możliwością dezaktywacji działająca podczas pokonywania zakrętów.
  • Wielofunkcyjne przyrządy ze zintegrowanym ekranem TFT.
  • Pięć trybów jazdy, w tym off-roadowy.
  • Oświetlenie LED, w tym charakterystyczne światła dzienne DRL, kompaktowe tylne światło oraz nowe smukłe kierunkowskazy.
  • Ładowarkę USB.
  • Connectivity System dostępny wśród akcesoriów, umożliwiający komunikację Bluetooth, korzystanie z nawigacji zakręt-po-zakręcie, a także obsługę telefonu i muzyki.

Scrambler 1200 XE – najważniejsze cechy

  • Najnowszej generacji zaciski radialne Brembo Stylema® z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 320 mm oraz pojedynczym zaciskiem Nissin na tylnym kole.
  • Zoptymalizowany widelec MarzocchiTM o średnicy 45 mm i podwójnym amortyzatorem RSU ze zbiornikami dodatkowymi z tyłu.
  • Nowy zoptymalizowany w pełni regulowany system zawieszenia MarzocchiTM z długim skokiem wynoszącym 250 mm z przodu i z tyłu.
  • Poprawiony układ dolotowy i kolektory wydechowe zapewniające wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów.
  • Udoskonalone detale, w tym nowoczesne, smukłe kierunkowskazy LED i nowe kompaktowe LED-owe tylne światło.
  • Poprawiony potencjał do podróżowania dzięki akcesoryjnej, wysokiej szybie oraz wytrzymałym torbom.

Oba modele wyposażone są w ten sam, dwucylindrowy, bogaty w moment obrotowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm³, dostrojony pod Scramblera, z nową pojedynczą przepustnicą o średnicy 50 mm i zmienionymi kolektorami wydechowymi, co zapewnia poprawiony przepływ i więcej momentu obrotowego w górnej części zakresu obrotów, od 5000 obr./min do odcięcia.

Scrambler 1200 – osiągi

Modele z roku 2024 zostały również precyzyjnie dostrojone, aby zapewnić idealne wyważenie dostarczanej mocy zarówno podczas jazdy po drogach, jak i w terenie. Moc maksymalna osiągana jest wcześniej, dochodząc do 90 KM przy 7000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 110 Nm pojawia się przy 4250 obr./min.

Ciężki do pomylenia układ wydechowy z dwoma końcówkami układu posiada tłumiki ze szczotkowanej stali, które najadą Scramblerowi charakterystyczny, basowy dźwięk.

Oba motocykle mają tę samą dedykowaną ramę Scramblera wykonaną z rur stalowych, a także wysokiej specyfikacji szprychowe koła oplecione drutem ze stali nierdzewnej z lekkimi i trwałymi obręczami aluminiowymi.

Oba modele różnią się pod względem ergonomii, w tym różnymi projektami kierownicy, przy czym kierownica XE jest szersza o 65 mm niż X, co zapewnia większą kontrolę w trudniejszym terenie. Regulowane podnóżki pozwalają jeźdźcom dostosować pozycję kierownicy, a XE ma również wymienny dystans do regulacji wysokości o 10 mm. Dodatkowo XE posiada regulowane dźwignie zmiany biegów i hamulca nożnego, aby dopasować się do różnych stylów jazdy i obuwia.

Scrambler 1200 – rama

Oba motocykle mają dwustronny, odlewany z aluminium wahacz. XE ma wahacz o długości 579 mm, czyli o 32 mm dłuższy od modelu X, co przekłada się na większy rozstaw osi i poprawia kontrolę oraz pewność siebie w trudnym terenie, podczas gdy krótszy rozstaw osi X przyczynia się do zwinności i reaktywności na drodze.

Motocykle są również wyposażone w najwyższej klasy ogumienie marki Metzeler. Wersja X korzysta z opon Karoo Street, które są skoncentrowane na drodze, a wariant XE jeździ na oponach Metzeler Tourance, co przyczynia się do niezrównoważonego balansu między jazdą po szosie a off-roadem. Dla jeszcze większego potencjału do jazdy w trudnym terenie, można wybrać opony Michelin Anakee Wild.

Scrambler 1200 – zawieszenie

Oba modele są wyposażone w najwyższej klasy zawieszenie. Wersja X ma 45-milimetrowe widelec MarzocchiTM zorientowany na jazdę po szosie. Zawieszenia tylne posiadają zbiorniki zewnętrzne i regulację napięcia wstępnego sprężyny, co pozwala klientom dostosować ustawienia do jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią.

XE ma bardziej skoncentrowane na jazdę w terenie ustawienia, z zoptymalizowanym 45-milimetrowymi widelcem MarzocchiTM i podwójnymi amortyzatorami MarzocchiTM z tyłu, które są w pełni regulowane i mają większą ilość stopni regulacji dla kompresji i odbicia, co daje jeszcze większą kontrolę. To zoptymalizowane zawieszenie zapewnia znaczny skok wynoszący 250 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu co daje niezrównaną zdolność do jazdy w terenie i duży prześwit.

Oba modele posiadają najnowocześniejszą specyfikację zapewniając efektywne hamowanie zarówno na drodze, jak i w terenie. Model XE ma z przodu najnowszej generacji radialne zaciski typu monoblock BremboTM Stylema, z podwójnymi pływającymi tarczami o średnicy 320 mm, zapewniające najlepszą w swojej klasie wydajność hamowania. Z tyłu znajduje się tarcza hamulcowa o średnicy 255 mm z zaciskiem Nissin, co dodatkowo maksymalizuje wydajność hamowania.

Model X posiada podwójne pływające tarcze hamulcowe z przodu o średnicy 310 mm, z dwutłoczkowymi zaciskami Nissin. Tył natomiast wspierany jest przez tarczę o średnicy 255 mm oraz pływający zacisk hamulcowy Nissin, zapewniając pewne hamowanie na drodze. Pozycja dźwigni hamulca przedniego może być dostosowana do preferencji motocyklisty w obu modelach.

Systemy elektroniczne nowego Scramblera 1200

Scrambler X i XE posiadają zoptymalizowany Cornering ABS oraz zoptymalizowaną kontrolę trakcji, dostosowując interwencję w celu zapewnienia i utrzymania optymalnej przyczepności w stosunku do kąta złożenia.

Dostępne jest pięć trybów jazdy dla Scrambler 1200 X, z własną dedykowaną reakcją na gaz i specjalnymi ustawieniami ABS-u i kontroli trakcji. Jeźdźcy mogą wybierać spośród trybów Sport, Road, Rain, Off-road i konfigurowalnego przez jeźdźca Rider, podczas gdy XE posiada również tryb Off-Road Pro, który umożliwia doświadczonemu motocykliście pełną, nieprzerwaną kontrolę podczas najbardziej wymagającej jazdy terenowej.

Większą stabilność jazdy osiąga się dzięki jednostce IMU, która została opracowana we współpracy z firmą Continental. Ten system umożliwia optymalizację ABS-u i kontroli trakcji do pracy w złożeniu, automatycznie wybierając odpowiednie ustawienie poprzez pomiar położenia i prędkości w celu obliczenia kąta pochylenia. Ze szczególnym naciskiem na poprawę ogólnego doświadczenia z jazdy, zarówno X, jak i XE są wyposażone w lekko pracujące sprzęgło wspierane przez moment obrotowy.

Scrambler 1200 XE posiada zintegrowany, kolorowy ekran TFT. Dostępne są dwa minimalistyczne i stylowe motywy, z trzema dodatkowymi opcjami zmiany poziomu wyświetlanych informacji. Możliwy jest również wybór między wyświetlaczem o wysokim lub niskim kontraście, a także spersonalizowanym ekranem startowym, aby najnowszy Scrambler XE był jeszcze bardziej Twój.

Scrambler 1200 X posiada dedykowany hybrydowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD/TFT, wbudowany w elegancko zaprojektowany okrągły wskaźnik. Ten kompaktowy i minimalistyczny wyświetlacz można łatwo odczytać w mgnieniu oka.

Oba modele posiadają kluczowe elementy, które sprawiają, że Scramblery są po prostu niepowtarzalne, począwszy od ich charakterystycznych sylwetek, przez podwójny wydech poprowadzony na wysokości siedzenia, jak i pięknie wyrzeźbione zbiorniki paliwa. Oba modele posiadają klasyczne jednoczęściowe przeszywane siedzenie, czarne w wersji XE i brązowe w X, i oba chlubią się pięknymi elementami m.in. nowymi smukłymi kierunkowskazami i kompaktową tylną lampą.

Motocykle są wykończone efektownymi detalami, w tym wyrzeźbionymi bocznymi panelami z logo Scramblera 1200 ze szczotkowanego aluminium, ikonicznym trójkątnym logo Triumpha na zbiorniku, szczotkowanym korkiem wlewu paliwa w stylu Monza ze stopu aluminium i szczotkowanym stalowym paskiem na zbiorniku paliwa. XE wykończony jest błotnikami ze szczotkowanego aluminium, podczas gdy X posiada wysokiej jakości lakierowane błotniki.

Dostępne są trzy unikalne malowania dla każdego modelu. Scrambler 1200 XE będzie dostępny w nowoczesnym malowaniu Phantom Black & Storm Grey, który posiada czerwone akcenty, nowym odważnym Baja Orange & Phantom Black lub zawsze popularnym Sapphire Black. Scrambler 1200 X jest dostępny w rzucającym się w oczy Carnival Red, minimalistycznym Ash Grey lub klasycznym Sapphire Black.

Triumph Scrambler 1200 – akcesoria

Ponad 70 oryginalnych akcesoriów jest dostępnych, aby zapewnić jeszcze większe możliwości turystyczne, począwszy od podgrzewanych manetek, torby na tył o pojemności 35 litrów i wysokiej szyby typu „Dakar”, aż po wysoki przedni błotnik, wspornik kierownicy i stalowe osłony silnika. Kompletny system bagażowy teraz oferuje łączną pojemność 102 litrów.

Nowa linia Scramblera 1200 ma korzenie bezpośrednio w latach 50., gdy Triumph odegrał kluczową rolę i ustalił wzór tego, co czyniło Scramblera wyjątkowym. Budując najlepsze motocykle tamtych czasów, minimalistyczne i proste, z wysoko poprowadzonymi rurami wydechowymi – Triumphy były protoplastami oryginalnych scramblerów. To właśnie one zainspirowały pierwsze scramblery produkcyjne na świecie, takie jak Bonneville T-120TT i TR6’SC’. W 2006 roku, wraz z wprowadzeniem pierwszego „nowoczesnego” Scramblera, Triumph ponownie dostarczył genezę nowej kategorii. Budząc na nowo świat Scramblerów, który widzimy dzisiaj, oraz ich fanów, od miejskich motocyklistów po gwiazdy filmowe, występując nawet w najnowszym filmie o Bondzie, Nie czas umierać.

Triumph Scrambler 1200 X i XC – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany