Spis treści
Suzuki DRZ 400SM to popularne i stabilnie cenowe supermoto. Poznaj dane techniczne, cenę, masę oraz naszą opinię…
Suzuki DRZ 400SM był oferowany w Europie od 2000 do 2008 roku. Ten uroczy jednocylindrowiec wraz z enduro (DRZ400S) oraz nieco bardziej profesjonalnym i nieco lżejszym, jednoosobowym DRZ 400E. Ten ostatni miał zaawansowane zawieszenie, plastikowy zbiornik paliwa, lżejszą ramę siedzenia i nieco mniejszy reflektor oraz tylko jedno miejsce dla pasażera.
Był też nieco mocniejszy. Suzuki DRZ 400SM wyposażono w widelec UDS Showa z regulacją, zestrojenie drogowe, oraz 17 calowe felgi szprychowe. Sprzedawany w atrakcyjnej cenie szybko stał się hitem…
Suzuki DRZ 400SM dane techniczne
Pojemność skokowa | 398 ccm |
Typ silnika | Jednocylindrowy |
Ilość suwów | 4 |
Stopień sprężania | 11.3:1 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 90.0 x 62.6 mm |
Zasilanie | Gaźnik |
Układ rozrządu | DOHC |
Zapłon | CDI |
System smarowania | Ciśnieniowy z suchą misą olejową |
Skrzynia biegów | 5 biegowa |
Waga na sucho | 134 kg |
Wysokość siodła | 890 mm |
Wysokość całkowita | 1,185 mm |
Długość całkowita | 2,220 mm |
Szerokość całkowita | 870 mm |
Prześwit | 300 mm |
Rozstaw osi | 1,460 mm |
Zawieszenie przód | Widelec teleskopowy |
Zawieszenie tył | Wahacz z systemem dźwigni |
Opona przednia | 120/70-17 |
Opona tylna | 140/70-17 |
Hamulec przedni | Jednotarczowy |
Hamulec tylny | Jednotarczowy |
Pojemność zbiornika paliwa | 10.0 litry |
Suzuki DRZ 400SM waga
W Suzuki DRZ 400SM waga nie przekraczała 134 kg na sucho, co na mokro oznaczało ok 146 kg. Mimo to, w przedziale do 100 km/h pojazd był dość dynamiczny. To zasługa niezłego dołu oraz krótkiej skrzyni biegów. Od 100 km/h pojazd słabł, a od 120 km/h do maksymalnych 140 km/h przyspieszał symbolicznie.
Suzuki DRZ 400SM cena
Mamy wrażenie, że cena DRZ Suzuki nie spada. Jako nowy kosztował ok 18-22 tys. i do dzisiaj znajdziemy zadbane egzemplarze w tej cenie. Rynkowy przedział cen to 12-25 tys. Od czego zależy? Głównie od stanu i historii. Na rynku są sztuki zarówno „złachane” przez młodzież, przerobione przez miłośnikow SM (sportowe zaciski, tarcze, kit-y zwiększające pojemność), ale i zadbane modele od pierwszych właścicieli.
Nasza opinia
Motocykl bardzo trzyma cenę, bowiem łączy idiotoodporność, z prostą konstrukcją i dużą frajdą do jazdy na co dzień. To świetny sprzęt do miasta, lasu, do śmigania po szutrach i prób amatorskiego stuntu/SM. Zadbany nie spowoduje drenażu kieszeni częściami zamiennymi i serwisem, będzie też długowieczny. Zdecydowanie nie polecamy amatorom turystyki szosowej ani wyścigów z czasem. Reszta powinna być zadowolona…
Zobacz także Suzuki SV650 oraz GSR600!!!
Zostaw odpowiedź