Suzuki SV650 2021 – czy warto kupić ten model? Ile kosztuje? Przeczytaj test, poznaj opinię, zobacz galerię i zastanów się, czy chcesz taki motocykl…

Suzuki SV650 2021 ciekawe rozwiązania

Do redakcyjnego laboratorium trafiło Suzuki SV650 – model, który zastąpił udanego, ale budzącego sporo kontrowersji stylistycznych, Gladiusa. Chociaż rama i silnik wydają się podobne, przeszły sporo zmian. W SV zamontowano głowice z dwiema świecami na cylinder, rama została przekonstruowana. Zestaw liczników przypomina ten, który możemy obserwować np. w pierwszej generacji Suzuki GSX-S1000. Mają dużą liczbę wskazań (zasięg, dystans, chwilowe zużycie paliwa, wyświetlacz biegów itp.). Względem Gladusa, tył jest nieco delikatniejszy, pozbawiono go także uchwytu pasażera.

Motocykl wyposażono w przedni reflektor wykonany w technice wielozwierciadłowej, tylny posiada zestaw LED. Kierunkowskazy posiadają białe szkła i tradycyjne żarówki.

SV 650 2021 liczniki
Suzuki SV 650 2021 zestaw liczników

Wśród nowinek technicznych warto wymienić kilka rzeczy: system regulujący obroty podczas ruszania. Podbijający je w taki sposób, żeby silnik nie zgasł podczas obsługi przez niedoświadczonego kierowcę. Pomaga to zarówno w czasie ruszania jak i manewrów z niewielką prędkością. Drugą jest rozrusznik, który jest odłączany przez komputer natychmiast, jak wykryje samodzielną pracę silnika.

Wygląd, jakość wykonania, pozycja

Motocykl, który otrzymaliśmy do testów, wykończono kombinacją dwóch kolorów. Na biało pomalowano zbiornik paliwa i elementy karoseryjne, na czerwony koła oraz ramę. Całość wygląda ładnie, estetycznie, schludnie i poza gumowymi przewodami hamulcowymi nie widać, żeby producent użył kiepskich tworzyw lub oszczędzał na wykonaniu. Jakość jest przyzwoita, detale motocykla schludne. Pozycja kierowcy dość intuicyjna, ale siedzenie powoduje zsuwanie się na bak. Po jakimś czasie (przyzwyczajeniu) przestajemy zwracać na to uwagę.

Kierownica jest umiarkowanie szeroka, dzięki czemu zmieścimy się w większości korków, a jej wysokość wymusza intuicyjną, nieznacznie pochyloną do przodu sylwetkę. Miejsca na nogi (przy wzroście 190 cm) jest wystarczająco. Szkoda, że kształt siedzenia uniemożliwia przesunięcie ciała bardziej do tyłu, co ułatwi wysokim osobom zajęcie pozycji typowo sportowej w złożeniu. Pojazd nie jest super wygodny, nie jest też niewygodny. Trasę rzędu 300-400 km w moim odczuciu pokonamy bez żadnych niekorzystnych “konsekwencji cielesnych”.

Suzuki SV 650 jazda

Po uruchomieniu silnika z tłumika dochodzi cichy, ale mięsisty bas. Kształt wydechu i jego dźwięk są raczej przyjemne. Przy wyższych obrotach dźwięk przechodzi w pomruk, i jest to jeden z niewielu motocykli, gdzie pozostawienie seryjnego tłumika jest jak najbardziej ok.

Ruszamy. Skrzynia biegów pracuje ok, sprzęgło ani hamulce nie wymagają wielkiej siły. Motocykl chętnie przyspiesza (mimo zaledwie 73 KM i masy blisko 200 kg na gotowo), szczególnie w dolnym i średnim zakresie obrotów – zaryzykował bym stwierdzenie, że w przedziale 4-8 tysięcy jest wręcz petardą jak na charakter pojazdu.

Suzuki SV650 2021 doskonalenie techniki jazdy
Ten motocykl ma dużo większy potencjał, niz wynika z danych technicznych

Wyprzedzanie wszelkich aut wydaje się intuicyjne a poruszanie do 130 km/h przyjemne. Powyżej tej prędkości, napór powietrza zaczyna być uciążliwy. Zawieszenie zestrojono miękko. W codziennej jeździe jest naprawdę komfortowe, nieźle filtruje nierówności. Przy próbie ostrzejszej jazdy, szybko zdradza kres swoich możliwości, zdradzając pewną niestabilność. Mimo to zarówno w szybkich jak i wolniejszych winklach pojazd sprawia wrażenie, jakby sztywność ramy i wahacza były jak najbardziej odpowiednie a niestabilność jest efektem tylko miękkich sprężyn.

Tylko czy dla grupy docelowej SV, ma to jakiekolwiek znaczenie? Nie uważam zestrojenia za wadę, raczej za cechę (komfort), która dla kupujących jest ważniejsza niż potencjał w winklach. Najważniejsze, że stosunkowo niewielkim kosztem można całkowicie zmienić charakter pojazdu.

A jakieś wady?

Po świetnym silniku, który powoduje, że potencjał do dynamicznej jazdy jest olbrzymi i wygodnym zawieszeniu dochodzimy do momentu, nad którym chciałbym w Suzuki popracować. Nad hamulcami. Są w porządku. Natomiast dozowalność i odczucia dotyczące punktu zadziałania układu, mogłyby być lepsze. Stalowe przewody z pewnością poprawią sytuację a jakieś sintermetalowe klocki wyciągną większe możliwości z tego układu. ABS jest lepiej zestrojony, niż w rocznikach 2016.

Suzuki SV650 2021 hamulce
Układ hamulcowy Suzuki SV650 2021

Tak więc wymiana przewodów na stalowe, nowe klocki i układ hamulcowy nadąży za potencjałem silnika. Zapewne i tak grupie docelowej będzie wszystko jedno, ale kto będzie chciał pojeździć ostrzej, do czego Suzuki SV 650 2021 ma spore predyspozycje, powinien pójść tą drogą.

Suzuki SV 650 2021 opinia i cena

Po kilku dniach jazdy Suzuki SV 650 2021 nie zauważyłem żadnych większych wad tego modelu, a taka sytuacja rzadko mi się zdarza. W codziennych dojazdach sprawdzał się super, ostrzejszą jazdę znosił dzielnie, spalał jakieś śladowe ilości paliwa (niecałe 6 l/100 km przy “kacie”), nie kaprysił, był dość wygodny. I chyba dokładnie tak powinien wyglądać i jeździć motocykl codzienny dla mało, średnio i zaawansowanego kierowcy. Ot takie dynamiczne narzędzie do załatwiania codziennych spraw. Tanio, szybko, sprawnie, z pewnym pazurem i z otwartymi drzwiami do pokoju z napisem amatorskie “pojeżdżawki” na torze.

Moim zdaniem to bardzo udany motocykl w swoim segmencie. Z pewnością z jednym z najlepszych silników, z ładnym wyglądem, zgrabny, zwrotny i z potencjałem. Suzuki SV650 z 2021 kosztuje 29 900 zł. I przyznam, że chętnie bym widział ten model u mnie w garażu, jako sprzęt wielozadaniowy. To po prostu uczciwa cena za uczciwy motocykl…

Suzuki SV650 2021 dane techniczne

Typ silnika4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin
Średnica cylindra × skok tłoka81,0 mm × 62,6 mm
Pojemność skokowa645 cm3
Moc maksymalna54 kW (73 KM) / 8500 obr./ min
Moment obrotowy64 Nm / 6300 obr./ min
Długość całkowita2130 mm
Szerokość całkowita760 mm
Wysokość całkowita1090 mm
Rozstaw osi1445 mm
Prześwit135 mm
Wysokość siedzenia785 mm
Masa w stanie gotowym do jazdy198 kg
Stopień sprężania11,2 : 1
Układ paliwowyWtrysk paliwa
RozrusznikElektryczny
System smarowaniaMokra miska olejowa
Przekładnia6-biegowa o zazębieniu stałym
Przełożenie wstępne2,088 (71 / 34)
Przełożenie główne3,066 (46 / 15)
Zawieszenie – PrzódTeleskopowe, sprężyny walcowe, amortyzatory olejowe
Zawieszenie – Tyłamortyzator olejowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Pochylenie / wyprzedzenie25.0° / 104 mm (4.1 in)
Hamulce – PrzódTarczowy podwójny
Hamulce – TyłTarczowy
Opony – Przód120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe
Opony – Tył160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe
Układ zapłonowyElektroniczny zapłon (tranzystorowy)
Zbiornik paliwa13,8 l
Ilość oleju (całkowita)3,1 l
norma Euro5
emisja spalin ( g/km) (WMTC)96
zużycie paliwa (l /100 km) (WMTC)4.1

Suzuki SV650 2021 galeria