Spis treści
Charakterystyka
Shima JET Men/Lady to długie rękawice motocyklowe, z założenia zapewniające komfort termiczny w najgorętsze dni. Wierzch oraz zewnętrzna część palców zostały wykonane z x-mesh, czyli materiału o fakturze siatki, ale wzmocnionego względem zwykłego meshu. Pozostałe elementy rękawiczek uszyto z anilinowej/półanilinowej koziej skóry; na czubku palca wskazującego umieszczono specjalny panel umożliwiający obsługę ekranów dotykowych, a zapięcie nadgarstkowe powierzono popularnemu od wielu lat rzepowi. O poprawę estetyki dba duża liczba szwów wewnętrznych, przestrzeń pomiędzy palcami jest wentylowana a lepsze dopasowanie do kształtu zapewnia u nasady dłoni elastyczny ściągacz.
Bezpieczeństwo
Shima postanowiła nas chronić przed skutkami wypadków stosując w rękawicach Jet następujące rozwiązania: ochraniacze, SAP (Shima Advanced Protection), panele Poron XRD (czyli pianki rozpraszające siłę uderzenia), panele Super Fabric (materiał wyjątkowo odporny na ścieranie) oraz protektory i wstawki z TPR/TPU (termoplastyczny kauczuk/termoplastyczny poliuretan). Rękawice wzbudzają zaufanie; zewnętrzna część dłoni osłonięta jest protektorem zewnętrznym z TPU, spodnia, najbardziej narażona na kontakt z asfaltem – panelami Poron i Super Fabric. Jedynym problemem jest ochrona zewnętrznej części palców. Ręka pasażera, obejmująca kierowcę, w czasie wywrotki i ślizgu po jezdni zadziała jako element cierny. Palce dociśnięte do asfaltu nie mają żadnego tłumienia ani ochrony. Stawy narażone są na uszkodzenia. Naszym zdaniem brakuje w tym miejscu poronowych wstawek, protektorów zewnętrznych, lub chociaż sliderów, które lepiej wytłumią siłę uderzenia, niż zastosowany kawałek płaskiej gumy (TPR) plus przeszycia. To obszar, który należy poprawić.
>>Materiały użytkowane w akcesoriach i odzieży motocyklowej<<
Użytkowanie
W rękawiczkach spodobały mi się dwie właściwości: nasiąknięte nie farbowały, a dzienny dystans przekraczający 500 km nie powodował żadnych negatywnych odczuć. |
Rękawice nie są wodoodporne, mają też znaczną przepuszczalność wiatru. Jeśli tylko temperatura przekracza 16°C, a aura oszczędza nam opadów, jazda w Shimie Jet jest prawdziwą przyjemnością. Obsługa wszelkich przełączników, panelu dotykowego np. nawigacji, lub wybieranie numeru telefonu na tradycyjnych przyciskach starszych komórek jest niewiele trudniejsze, niż gołą dłonią. Cienka skóra w odpowiednim miejscu umożliwia bardzo dobrą kontrolę manetki gazu. Ugięcie palców nie powoduje oporów ze strony rękawiczki, ani jej przemieszczania. Świadczy to o prawidłowej ergonomii, kształcie protektorów, wysokiej jakości wykończenia wnętrza, przeszyć i spasowania części składowych. Wypadkową wymienionych właściwości jest wyjątkowo wysoki komfort jazdy. Szkoda, że mankiet nie ma większego obwodu, wówczas dużo łatwiej byłoby wpuścić rękaw kurtki do wnętrza rękawicy. Szkoda także, że producent nie zdecydował się na wszycie membrany, ponieważ x-mesh błyskawicznie wchłania wodę. W rękawiczkach spodobały mi się dwie właściwości: nasiąknięte nie farbowały, a dzienny dystans przekraczający 500 km nie powodował żadnych negatywnych odczuć.
Naszym zdaniem
Testowany produkt ma aktualnie obniżoną cenę z 269,99 do 199,99 złotych. Dostępny jest tylko w czarnym kolorze, w rozmiarach od XS – L (Lady) lub S – XXL (Men). Naszym zdaniem Shima Jet świetnie sprawdzi się w suche, upalne dni; ma niezłe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (pomijając niedostateczną, zewnętrzną ochronę palców), obiecującą ergonomię, a także więcej niż zadowalającą jakość wykonania. Jedynym minusem jest mała uniwersalność rękawic, ponieważ wraz z jesiennym ochłodzeniem szybko zostaną odłożone na półkę. Jednak biorąc pod uwagę prognozy upalnego lata – zdecydowanie je polecamy.
Wady/zalety
WADY: | ZALETY: |
|
|
Rękawice Shima JET Men/Lady dostępne są w pasażu:
Zostaw odpowiedź