Maverick to utalentowany zawodnik, który z powodzeniem ściga się w polskich seriach wyścigów na 1/4 mili. Nie pochodzi z Polski, ale nasz kraj wybrał na swój dom, a płyty naszych lotnisk stały się dla niego arenami zwycięstw i porażek. Poznajcie wyjątkowego Egipcjanina, który zdecydował się na życie i ściganie w Polsce.
Motogen: Maverick, powiedz coś o sobie…
Maveric: Urodziłem się i wychowałem w kraju władanym niegdyś przez faraonów. Moja pasja do jazdy zawsze była też motywacją do czytania i zdobywania wiedzy na temat silników, tuningu, wyścigów dragrace i przebudowywania w tym celu motocykli. Takie podejście od zawsze polepszało moje umiejętności, i pozwoliło na spełnienie aspiracji, aby być jednym z najlepszych zawodników w Egipcie.
Ale nie od razu się przecież ścigałeś?
Nie oczywiście, że nie. Swoją motocyklową przygodę rozpocząłem od Hondy Shadow 400, dopiero po latach dochodząc do Hayabusy. Dzięki temu miałem okazję zapoznać się z przeróżnymi typami motocykli i silników.
Skąd Twoja, bądź co bądź, oryginalna ksywa?
Zainspirowany legendarnym filmem Top Gun zacząłem ścigać się w Egipcie i przybrałem imię Maverick.
Czy ściganie od zawsze było Twoją pracą na cały etat?
Nie, nie… W Egipcie byłem policjantem i jednocześnie się ścigałem. Odnosiłem sukcesy, ale chciałem czegoś więcej, więc zrezygnowałem z pracy w policji i na pełny etat zacząłem gonić za marzeniami. Chciałem zostać zawodowym motocyklistą, konstruktorem i tunerem silników. Aby swój plan wprowadzić w życie przeprowadziłem się do Polski.
Czy się to udało?
Z dumą dzierżę rekord na polskiej ziemi na dystansie ¼ mili, w kategorii silników seryjnych i motocykli z seryjnym rozstawem osi: 9,475 sekundy.
Dlaczego wybrałeś Haję, i jaki to rocznik?
Ścigam się na Suzuki GSX 1300R Hayabusa z 2008 roku. Dlaczego wybrałem akurat ten model motocykla? Ze względu na mocarną jednostkę napędową pojemności 1340 ccm, która fabrycznie generuje 197 KM i bardzo duży moment obrotowy. Pełna seria przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. To bardzo dobra platforma do tuningu, szczególnie, że skrzynia korbowa może przenosić moc do 1000 KM! Poza tym jest to bardzo wygodny motocykl do jazdy ulicznej i długich podróży oraz jeden z najlepszych motocykli, których można użyć w wyścigu drag, oczywiście z pewnymi modyfikacjami… a istnieje wiele możliwości. Aby wykorzystać Hayabusę w wyścigu drag race, można zacząć od obniżenia zawieszenia, a skończyć na modyfikacji silnika przez montaż turbodoładowania.
Porozmawiajmy o Twojej klasie, czyli moto street max…
To klasa dla motocykli z fabrycznymi silnikami o pojemności powyżej 1000 ccm i fabrycznym rozstawem osi. Aby zacząć się ścigać, trzeba zmodyfikować seryjny pojazd w zakresie, na który pozwala regulamin. Pierwszą rzeczą, jest obniżenie całego motocykla – przodu i tyłu. Niektórym wydaje się, że wystarczy tylko modyfikacja samego przedniego zawieszenia, ale to nieprawda. Trzeba opuścić cały motocykl, by zrównoważyć jego środek ciężkości. Trzeba zmienić filtr powietrza i zainstalować tuningowy, pełny układ wydechowy. Pełny, sama końcówka niewiele da, bo prawdziwa zmiana mocy następuje po zmodyfikowaniu kolektorów wydechowych, a dokładnie w ich przedniej części. Po zmianie ilości powietrza dostającego się do układu, a zatem także ilości spalin, musimy zmienić także ustawienia wtrysku paliwa. Zmiana mapy odbywa się przez urządzenie nazywane power comander.
Możemy również zainstalować quick shifter, aby proces zmiany biegów był tak szybki jak to tylko możliwe. Strata nawet 1/10 sekundy jest w skali całego wyścigu ogromna, ponieważ wyścig drag trwa około 10 sekund, a nawet krócej…
Możemy również zmienić przekładnię końcową, czyli dostosować rozmiar zębatek do ciężaru zawodnika i dystansu jaki ma pokonać (wyścigi na ¼, ½ czy 1 milę). Różny wyścig różne ustawienia…
Czego możemy Ci życzyć?
Oczywiście sukcesów w ściganiu!
King of Poland Drag Race Cup 2018:
Start w 4 rundach z 5, co i tak wystarczyło do zajęcia III miejsca w generalce
Grand Prix Polski ½ mili 2018:
Jest to pierwszy wyścig na pół mili w Polsce, 1 miejsce osiągając prędkość 280 km/h
Puchar Polski Drag Race 2018:
Odbyły się 3 rundy, 2 miejsce w generalce. Maverick ścigał się w wyższej klasie, stockowym motocyklem z pojazdami z wydłużonymi wahaczami i zmodyfikowanymi silnikami. Podczas tej serii uzyskał rekordowy czas przejazdu 9.475. Jest to aktualny rekord Polski na stockowym motocyklu.
Zostaw odpowiedź