Vespa 50 Special-E restmod z elektrycznym napędem. Czy tuning pójdzie w tym kierunku?
Garage Italia, firma z Mediolanu zaprezentowała skuter podążający z aktualnym trendem tworzenia elektrycznych restmodów. W ramach projektu ICON-E przerobili wcześniej Fiaty Pandę i 500. Teraz pod nóż poszła Vespa.
Restmod to modyfikacja polegająca na pozostawieniu oryginalnych detali i renowacji nadwozia, ale zmianie elementów układu zawieszenia, napędu, hamulców, tak, aby klasyk miał dużo bardziej wydajne podzespoły. Garage Italia to projekt założony w 2015 przez Lapo Elkanna, należącego do rodziny Gianniego Agnelli, byłego współwłaściciela i członka rady nadzorczych Fiata.
Prezentowana Vespa wygląda na klasyczny, kilkunastoletni skuter. Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 9,5 KM a zasięg pojazdu to 100 KM. Skuter zaprezentowano podczas Milan Design Week wraz z innym okazem, Alfą Romeo Spider Duetto Hybrid. Pojazd zadedykowano Giovanniemu Alberto Agnelli, prezesowi Piaggio z lat 90 ubiegłego wieku. Czy tak będzie wyglądał tuning pojazdów klasycznych?
Mamy wrażenie, że przy obecnych przepisach preferujących pojazdy elektryczne przebudowa klasycznych spalinówek na zasilanie prądem może okazać się ciekawą i dochodową alternatywą wobec zakupu drogich, nowych pojazdów. Szczególnie że nie wszystkim musi odpowiadać współczesny design…
Zostaw odpowiedź