Zawodnicy rywalizowali w klasach: Moped 100, Classic 175, Classic 250, Classic 500 oraz Post Classic 580 i Youngtimer 500, które wizualnie są najbardziej zbliżone do współczesnych motocykli. Podczas zmagań klasyków można było również zobaczyć wyścigi rangi Pucharu Polski w klasach Open 125, OPEN Moto3 oraz Super Stock 300.
Zawodnicy zjeżdżali do Pszczółek od czwartku, kiedy w piątek o godzinie 14 otwarto bramę obiektu, teamy gorączkowo zajęły się przygotowaniami do pierwszych treningów, które miały się zacząć o godzinie 15:00. Pogoda dopisała, więc do wieczora obrywały się treningi wolne, by rywale mogli zapoznać się z torem przed sobotnią rundą finałową.
W dzień zawodów od rana nad torem przesuwały się ciężkie deszczowe chmury. Szybko minęły treningi i kwalifikacje.
W związku z tym, że w stawce WMPP Classic startują zawodnicy, którzy biorą udział w wyścigu kilku klas, władze zawodów dostosowały harmonogram w taki sposób, by nie kolidowało to w startach drugą maszyną. Skutkowało to tym, że wyścigi klasyków przerywane były wyścigami współczesnych motocykli.
Jako pierwszy odbył się wyścig SST300. Po starcie z łatwością na prowadzenie wyszedł lider klasyfikacji generalnej Daniel Blin. Jednak w skutek wody naniesionej na tor przez jednego z zawodników Daniel położył maszynę i stracił pozycję lidera ostatecznie kończąc na trzecim miejscu.
1. Kamil Krzemień–Automobilklub Silesia
3. Piotr Romejko –Kawasaki Ninja 300 Motoklub Olsztyn
3. Daniel Blin –Yamaha YZF-R3 Wójcik FHP YART Racing Team
Drugi wyścig to połączony bieg klas: Moped 100, Classic 175 i Classic 250. Na tor wjechało dziewiętnastu zawodników. Co robiło ogromne wrażenie. Od początku dwóch zawodników Classic 250 odskoczyło reszcie stawki. Tu szczególnie ostra walka wywiązała się pomiędzy Bartłomiejem Tazbirem a Maciejem Gonciarzem ścigającymi się o zwycięstwo w klasyfikacji pucharowej w Classic 250. Niestety podczas drugiego okrążenia zaczął padać delikatny deszcz przez co nawierzchnia zrobiła się bardzo śliska. Wynik festiwal gleb na pierwszym zakręcie toru na samym początku trzeciego okrążenia. Tu Gonciarz musiał poddać się prawom fizyki i Tazbir odskoczył na bezpieczny dystans. Maciek się nie poddał i tak forsował swoją MZ że na dwa okrążenia przed końcem wyścigu zrównał się z Bartkiem. Ostatecznie trzy okrążenia przed końcem wyścigu Gonciarz wypada z toru, dowozi jednak drugą pozycję. W Classic 175 lider klasyfikacji generalnej Mateusz Widawski widząc akcję z początku trzeciego okrążenia postanowił spokojnie dowieźć punkty kończąc wyścig na trzeciej pozycji zaraz za Norbertem Szczepankiem oraz Arturem Kozłowskim. Moped 100 kraksa z trzeciego okrążenia pokrzyżowała plany Patryka Wojtali który prowadząc wyścig był blisko podium w generale. Ostatecznie zwycięża Dawid Radwan.
Wyniki:
Classic 250:
1. Bartłomej Tazbir –Suzuki T250 1972 NZ
2. Maciej Gonciarz –MZ TS 1976 KS Motoboyz
3. Paweł Parka –Honda CB250 1972 KS Motoboyz
Classic 175:
1. Norbert Szczepanek –WSK 175 1978 KS Motoboyz
2. Artur Kozłowski –CZ 175 1978 Automobilklub Morski
3. Mateusz Widawski –CZ 175 1978 KS Motoboyz
Moped 100:
1. Dawid Radwan –Simson KS Motoboyz
2. Paweł Roszkowski –Honda MBX 80 KMK Białystok
3. Dariusz Pająk –Suzuki RG80 Automobilklub Polski
Trzeci wyścig dnia to połączony wyścig MOTO3 i OPEN 125. Wyścig odbywał się już jako mokry ponieważ deszcz padał coraz mocniej. W Moto3 wygrywa Kamil Barcik przed Krzysztofem Borysem i Łukaszem Wieczorkiem. Natomiast OPEN125 Rafał Świerć zameldował się jako pierwszy na mecie, drugi Radosław Widawski, trzeci Marek Tomaszewski. Magdalena Ciężka która walczyła o pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski doznała upadku w początkowej fazie wyścigu, podniosła się z pomocą swojego teamu i stanęła do walki i ostatecznie dojechała do mety. W związku z przyjęciem nieregulaminowej pomocy została zdyskwalifikowana co zawarzyło na tym że Puchar Polski trafił do Marka Tomaszewskiego.
Wyniki:
MOTO3:
1. Kamil Barcik –Morivaki Automobilklub Krakowski
2. Krzysztof Borys –Kawasaki Ninja 250R TMSM Sparta Wrocław
3. Łukasz Wieczorek –Honda CBR250R Automobilklub Królewski
OPEN125:
1. Rafał Świerc –Cagiva AMK Gliwice
2. Radosław Widawski –Aprillia RS125 KS Motoboyz
3. Marek Tomaszewski –Aprillia RS125 AMK Gliwice
Wyścig Classic 500 zapowiadał się bardzo widowiskowo bo pretendentów do zdobycia Pucharu Polski przed wyścigiem było pięciu. Czwarty wyścig dnia zaczął się w deszczu jednak napadało już na tyle dużo że śliski kurz został zmyty z asfaltu. Lider klasyfikacji generalnej Marcin Magdzik szybko odskoczył na bezpieczną odległość i do końca wyścigu kontrolował sytuację. Ciekawa walka o drugie miejsce wywiązała się pomiędzy braćmi Mączyńskimi a Arturem Kozłowskim. W ósmym okrążeniu Artur zaatakował jadącego na drugiej pozycji Macieja Mączyńskiego a z zamieszania skorzystał jego brat Marcin co ostatecznie pozostawiło Macieja poza podium. Faworyt zawodów i ulubieniec publiczności Kamil Grochowski reprezentujący lokalny Automobilklub Morski popełnił falstart a później borykał się z problemami technicznymi by zakończyć wyścig na siódmej pozycji.
Classic 500:
1. Marcin Magdzik –Honda CB350 Four 1972 KS Motoboyz
2. Artur Kozłowski –Yamaha XS 500 1978 Automobilklub Morski
3. Marcin Mączyński –Yamaha XS 400 1978 KS Motoboyz
Youngtimery 500 oraz Postclassiki 580 ścigały się jako przedostatnie. Tu bardzo piękną walkę pokazali liderzy obu klas Krzysztof Dzikowski dosiadający Kawasaki ZXR400 oraz Sebastian Kapusta na Suzuki RG250. Finalnie Dziki stracił przyczepność na wejściu w prostą startową i poddał się grawitacji. Sebastian bardzo trzeźwo zareagował hamując i wymijając sunącego po mokrym asfalcie rywala. Finalnie wygrał cały wyścig o 0.002 sekundy nad jadącym w klasie Youngtimer 500 Łukaszem Taborem. O drugie miejsce równie widowiskowo walczyli Tomasz Jagielski z Kamilem Lewandowskim –Tomasz ostatecznie okazał się szybszy.
Wyniki:
Post Classic 580:
1. Sebastian Kapusta –SUZUKI RG250 1984 KS Motoboyz
2. Paweł Kapusta –Aprillia AF1 1984 KS Motoboyz
3. Rafał Sikora –Kawasaki KZ500 1989 –Automobilklub Morski
Youngtimer 500:
1. Łukasz Tabor –Kawasaki ZXR400 1989 KS Motoboyz
2. Tomasz Jagielski –Kawasaki ZXR400 1989 KS Motoboyz
3. Kamil Lewandowski – Kawasaki ZXR400 1989 KS Motoboyz
Ostatni wyścig dnia to SST300 tu wynik był identyczny jak w pierwszym wyścigu dnia:
1. Kamil Krzemień – Automobilklub Silesia
2. Mateusz Durynek – Kawasaki Ninja 300 Automobilklub Wielkopolski
3. Piotr Romejko – Kawasaki Ninja 300 Motoklub Olsztyn
Zawodnikom gratulujemy zajętych miejsc w zawodach jak i klasyfikacji końcowej sezonu. Czekamy na potwierdzenie wyników i ich oficjalne ogłoszenie. Zwycięzcy jak co roku zostaną zaproszeni do Polskiego Komitetu Olimpijskiego gdzie podczas uroczystej gali odbiorą zdobyte Puchary. Mamy nadzieję że kolejny sezon będzie jeszcze lepszy że frekwencja dopisze i pojawi się wielu nowych zawodników we wszystkich klasach.
Więcej informacji na www.mppc.pl i www.facebook.com/WMPPClassic/
Fotografie: M. Olinkiewiecz