Obecnie impreza jest organizowana przez rząd, a ten chciałby przekazać prawa prywatnej firmie. Dzięki temu ogłoszeniu poznajemy również garść statystyk. W 2014 roku imprezę oglądało na żywo około 43 000 osób. Oprócz tego 402 godziny materiału filmowego zostały wyświetlone w 130 krajach, a zmagania zawodników oglądało przed telewizorami 26 milionów widzów.
Promotor będzie odpowiedzialny za organizację Tourist Trophy i Classic TT, oczywiście przy ścisłej współpracy z rządem. Oprócz tego będzie zarządzał prawami do transmisji telewizyjnych, organizował sponsorów, merchandising i zarządzał sprzedażą biletów.
To jednak nie wszystko, ponieważ obecni organizatorzy Tourist Trophy chcą również, aby promotor organizował imprezy TT Series na całym świecie. Czyżby Tourist Trophy miało być również organizowane w innych krajach?
Termin nadsyłania zgłoszeń od zainteresowanych firm mija 28 lutego.