Warsztat - Strona 18 z 20 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Warsztat

Jak cofnąć tłoczki hamulcowe w motocyklu? Nigdy nie było to prostsze! - zdjęcie
Jak cofnąć tłoczki hamulcowe w motocyklu? Nigdy nie było to prostsze!
Dzięki temu genialnemu urządzeniu DIY czynność ta, która do tej pory spędzała sen z powiek niejednemu domorosłemu majsterkowiczowi, stanie się najprostszą rzeczą pod słońcem. Aby wykonać podobne urządzenie służące do cofania tłoczka/tłoczków w zacisku twojego motocykla, wg nas nie potrzeba wcale spawarki.
Kiedy trójwymiarowe wyświetlacze w motocyklowych zegarach? - zdjęcie
Kiedy trójwymiarowe wyświetlacze w motocyklowych zegarach?
Coraz mniej motocykli nowych wyposażanych jest w zwykłe wyświetlacze LCD. Oczywiście jest ich nadal duża liczba na rynku, ale nie da się nie zauważyć prymu, jaki zaczynają wieść smartfonowe, kolorowe wyświetlacze TFT. Nieskończona ilość funkcji i nieograniczona liczba pikseli… czy to szczyt szczytów w kokpitowym temacie? Okazuje się, że nie, bo firma Bosch pracuje nad… wyświetlaczami 3D!
Jak zamocować rejestrację motocyklową? Za pomocą akcesoryjnego uchwytu TRW! - zdjęcie
Jak zamocować rejestrację motocyklową? Za pomocą akcesoryjnego uchwytu TRW!
W jaki sposób uatrakcyjnić wygląd tylnej części motocykla a przy tym zmniejszyć masę? Większość fabrycznych mocowań na tablicę rejestracyjną znajduje się na wielkim, plastikowym nadkolu, które nie tylko ciężko wygląda ale także sporo waży. Część użytkowników odkręca lub zmienia błotniki na atrakcyjne wypełnienia poprawiające estetykę i zwiększające optyczną lekkość. Niestety, wraz z takim działaniem pozostaje problem zamocowania tablicy rejestracyjnej.
Tarcze hamulcowe TRW dedykowane do nowych i używanych modeli BMW - zdjęcie
Tarcze hamulcowe TRW dedykowane do nowych i używanych modeli BMW
Tarcze hamulcowe są kluczowym elementem decydującym o bezpieczeństwie jazdy motocyklem. Ich nieprawidłowy dobór to wydłużona droga hamowania, kiepska dozowalność i niska skuteczność układu hamulcowego. Tarcze TRW to najwyższa jakość, atrakcyjny design oraz najlepsze materiały – produkt posiada homologację drogową poza modelem „SP” przeznaczonych do wyścigów. Sprawdź ofertę tarcz TRW dedykowanych do motocykli BMW.
Przewody hamulcowe TRW w stalowym oplocie - zdjęcie
Przewody hamulcowe TRW w stalowym oplocie
Tradycyjne, gumowe przewody hamulcowe mają trwałość zaledwie pięciu lat. Po upływie tego czasu hamulec „staje się miękki”, a dokładny punkt zadziałania oraz dozowalność i wydajność układu znacząco spada.
Jakie opony (nie tylko) do turystyka, czyli trudny wybór opon szosowo turystycznych - zdjęcie
Jakie opony (nie tylko) do turystyka, czyli trudny wybór opon szosowo turystycznych
Wydaje się, że najcięższym zadaniem stojącym przed inżynierami projektującymi opony motocyklowe jest stworzenie superprzyczepnego ogumienia sportowego. Jednak wytworzenie opony turystycznej, która zapewniać będzie maksymalną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i na różnych podłożach, a przy tym pozwoli na wykonywanie długich przebiegów, zdaje się zadaniem o wiele trudniejszym… Jakie opony wybrać do motocykla używanego głównie turystycznie?
Jaki jest najlepszy olej motocyklowy? - zdjęcie
Jaki jest najlepszy olej motocyklowy?
Wymiana oleju silnikowego to temat, w który po zagłębieniu się zaczynamy mieć mnóstwo wątpliwości. Na jaki olej zmienić, czy zastosowanie oleju o innych parametrach niż fabryczny jest możliwe i czy będą z tego jakiekolwiek korzyści? W końcu mineralny, syntetyk czy półsyntetyk, i wreszcie jaką markę wybrać?
Bezpieczna podróż z półaktywnym zawieszeniem ZF - zdjęcie
Bezpieczna podróż z półaktywnym zawieszeniem ZF
Dziewięć uznanych marek motocyklowych aktualnie korzysta z półaktywnych elementów zawieszeń dostarczanych przez ZF, będącego dostawcą technologii dla przemysłu motocyklowego od ponad 14 lat.
Zestawy do podwyższania i obniżania wysokości motocykla - zdjęcie
Zestawy do podwyższania i obniżania wysokości motocykla
Prawidłowa ergonomia jest niezbędna do wygodnej i bezpiecznej jazdy motocyklem. Motocykle są projektowane i zestrojone pod gabaryty statystycznego człowieka, a więc osoby o wzroście 170-175 cm i masie ciała nieprzekraczającej 80 kg. Czy zatem można tak zmodyfikować motocykl, aby osoba zauważalnie niższa, lub wyższa, od średniej statystycznej czuła się na nim dobrze? Odpowiedź brzmi – tak!