Plotki na temat nowego litra, który miałby być oparty o konstrukcję znaną z klasy Open serii MotoGP, pojawiły się już przed ubiegłorocznymi targami EICMA, ale skończyło się tylko na plotkach i „propozycji podania”. Teraz temat znowu powraca i pomimo, że w obecnych okolicznościach przyrody wydaje się być bardziej realny, to i tak należy podchodzić do niego sceptycznie. Motocykl miałby mieć oznaczenie RC213V-S i być wyposażony w silnik o mocy od 200 do 220 koni mechanicznych. Motocykl miałby być odpowiedzią na nową R1 i drogową wersję Kawasaki Ninja H2. W końcu zazwyczaj to Honda przecierała szlaki jeśli chodzi o sport. W indyjskim portalu TCM Blog pojawiły się również skany z Young Machine prezentujące wizualizację nowego motocykla.
Oprócz tego mówi się również o powrocie modelu Africa Twin i to akurat może się sprawdzić. Już w 2013 roku producent na nowo zastrzegł znak towarowy Africa Twin. Latem tego roku pojawiły się pierwsze wizualizacje, a jedną z nich zamieścił niemiecki Motorrad. W przypadku Niemców nie mówiono jednak o Africa Twin, ale o CRF 1000 Rally. Wspólnym mianownikiem jest silnik V2 i oczywiście przeznaczenie do wypraw w ekstremalny teren.
W sierpniu pojawił się także obrazek pokazujący nowego nakeda Hondy. Miałby to być model Hornet 800, który dołączy do MV Agusty Brutale 800, Ducati Monstera 820 i Yamahy MT-09.
Czy te plotki znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości? Tego dowiemy się już we wtorek.