Ostanie ulepszenia silnika Hondy z zaworem pneumatycznym bardzo usatysfakcjonowały kierowcę testowego Tadayuki Okadę, który poleca maszynę Daniemu Pedrosie.
Zawodnik teamu Repsol Honda – Dani Pedrosa wykorzystał testy w Brnie w minimalnym zakresie, przejeżdżając zaledwie 11 okrążeń. Nie dały one żadnych pozytywnych wyników, dlatego Hiszpan pozostawił testy nowego silnika Hondy w rękach Okady.
Pedrosa wolał w tym sezonie pozostać przy tradycyjnym silniku, zaś jego kolega z teamu – Nicky Hayden, choć był nieobecny w Czechach, poczynił kilka kroków naprzód podczas wcześniejszych wyscigów.
Okada pozwolił zadebiutować noweu silnikowi RC212V wcześniej na torze Mugello i wierzy, że praca jaką wtedy podjął i dodatkowa ewolucja motocykla dzięki Haydenowi, uczyniły maszynę znacznie grożniejszą dla konkurencji.
„W Brnie testowaliśmy kilka nowych rzeczy związanych z rozwojem silnika i elektroniki. W Japoni pracujemy zaś nad oboma silnikiami: stary i nowym“, mówi Okada.
„Wszystko się znacznie poprawiło od mojej jazdy w Mugello i osiągnęło satysfakcjonujący poziom. Tak naprawdę, ulepszamy motocykl za każdym razem, kiedy próbujemy czegoś nowego. Czasami małe zmiany mogą nadać ogromną różnicę temu, co czujemy. Motocykl znacznie sie poprawił. Nawet powiedziałem Daniemy, że jeśli będzie miał czas, niech go koniecznie wypróbuje, bo jest znacznie lepszy niż wczesniej!“