Spis treści
W 2018 roku, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla. Tak więc GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty”.
W modelu na rok 2020 udoskonalono zawieszenie i manewrowość motocykla przy niskich prędkościach, aby jeszcze zwiększyć komfort podróżowania flagowym motocyklem Hondy typu tourer, zasilanego dynamicznym 6-cylindrowym bokserem z „lawinowym” momentem obrotowym.
Korzystając z tego samego silnika i podwozia, nowy „Wing” będzie dostępny w wersji podstawowej GL1800 Gold Wing, a także w edycji „Tour” z kufrem centralnym i poduszką powietrzną. W obydwu wersjach oferowana jest także przekładnia dwusprzęgłowa DCT dla zwiększenia komfortu oraz wszechstronności motocykla.
Stylizacja i wyposażenie
- Ostre, nowocześnie poprowadzone linie pokazują, co kryje się pod nimi
- Elektronicznie sterowana szyba, z możliwością zmiany kąta i wysokości
- Elektroniczne sterowanie przepustnicy (TBW) zapewnia płynną pracę tempomatu
- Duża objętość kufrów bagażowych przewidziana na potrzeby lekkiej turystyki, kufer górny mieści dwa pełne kaski
- 7-calowy wyświetlacz TFT zapewnia przejrzystość informacji nawigacyjnych oraz komunikatów systemu audio
- Apple CarPlay pozwala na bezproblemowe korzystanie z iPhone’ów
- Całe oświetlenie w technologii LED, kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem
- System Smart Key ułatwia uruchamianie motocykla i dostęp do przewożonego bagażu
- W wersji ‘Tour’ światła przeciwmgłowe w LED są w standardzie
- 2 gniazda USB
- Większe, komfortowe uchwyty dla pasażera w wersjach ‘Tour’
Dane techniczne
SILNIK | |
Typ | Bokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, SOHC |
Pojemność | 1833 cm³ |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Skok i średnica tłoka | 73 mm x 73 mm |
Kompresja | 10,5:1 |
Moc maksymalna | 126,5 KM (93kW) / 5500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 170 Nm / 4500 obr./min. |
Pojemność miski olejowej | 4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT) |
Emisja CO2 | Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ manual: 128 g/km |
Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną: 131 g/km | |
SYSTEM PALIWOWY | |
Wtrysk | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Przepustnica | 50 mm |
Filtr powietrza | Papierowy filtr kartridżowy |
Pojemność zbiornika paliwa | 21,1 litra |
Zużycie paliwa | 5,6 litra/100km |
SYSTEM ELEKTRYCZNY | |
Zapłon | Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG) |
Pojemność akumulatora | 12V/20AH |
Napięcie i natężenie | 12V/120A |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Sprzęgło | Wersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem |
Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe | |
Skrzynia biegów | Wersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym |
Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym | |
Przełożenie wstępne | 1,795 (79/44) |
Przełożenia biegów | DCT: 1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304; 4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190 |
Manual: 1bieg: 2,200; 2bieg: 1,417; 3bieg: 1,036; 4bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6bieg: 0,522 | |
Przełożenie końcowe | Od strony silnika 0,972 |
Od strony tylnego koła 2,615 | |
Przeniesienie napędu | Wał Kardana |
RAMA | |
Typ | Aluminiowa, podwójna, kołyskowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł*szer*wys) | Gold Wing |
dł: 2475 mm | |
szer: 925 mm | |
wys: 1340 mm | |
Gold Wing ‘Tour’ | |
dł: 2575 mm | |
szer: DCT 905 mm / Manual 925 mm | |
wys: 1430 mm | |
Rozstaw osi | 1695 mm |
Kąt główki ramy | 30,5° |
Wyprzedzenie | 109 mm |
Promień skrętu | 3,4 m |
Wysokość siedziska | 745 mm |
Prześwit | 130 mm |
Masa własna (z płynami i paliwem) | Gold Wing: Manual 365 kg / DCT 364 kg |
Gold Wing ‘Tour’: Manual 380 kg | |
DCT z poduszką powietrzną 383 kg | |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Podwójny wahacz |
Tył | Pro Link |
KOŁA | |
Przód | 130/70R 18 |
Tył | 200/55R 16 |
Felga przód | 18 x MT3,5 |
Felga tył | 16 x MT6,0 |
HAMULCE | |
System | D-CBS zintegrowany z ABS |
Przód | Podwójne pływające tarcze 320mm x 4.5mm z 6-tłoczkowymi zaciskami |
Tył | Tarcza wentylowana 316mm x 11mm z 3-tłoczkowym zaciskiem |