Spis treści
MZ 250 była produkowana w latach 1981-1989. Jej następca MZ ETZ 251 miał sporo zmian konstrukcyjnych. Jakie są różnice, osiągi, cena?
MZ 251 dane techniczne
MZ 251 zadebiutowała w 1988 r. Była znacznie nowocześniejsza od swojej poprzedniczki. Sporo części MZ 251 podochodziło z poprzedniego modelu, ale bazą dla podwozia była niezwykle udana MZ ETZ 150. To w jej ramę wbudowano nowoczesny, dwusuwowy silnik. Dzięki temu motocykl zdecydowanie zyskał na poręczności i zwrotności, jednak gwałtowne przyspieszanie skutkowało problemem z utrzymaniem przedniego koła przy ziemi…
Silnik | 1-cyl, dwusuw, chł.pow. |
Pojemność | 243 cm³ |
Stopień sprężania | 10:01 |
Moc | 21 KM przy 5500 |
Moment obrotowy | 27.4 Nm przy 5200 obr./min |
Skrzynia biegów | 5 stopniowa |
Opona przednia | 2.75-18R |
Opona tylna | 3.25-16R lub 110/80-16S |
Długość | 2005 mm |
Szerokość | 915 mm |
Wysokość | 1300 mm |
Wysokość siedzenia | 820 mm |
Rozstaw osi | 1322 mm |
Masa własna | 144 kg |
Pojemność baku | 17 l w tym 1,5 l rezerwa |
Prędkość maks. | 130 km/h |
0-100 km/h | 10.9 |
Ponadto pojazd otrzymał (za dopłatą) dużo skuteczniejszy, hamulec przedni wykorzystujący tarczę. Różnice pomiędzy MZ 250 a ETZ 251 opisujemy w ostatnim akapicie. MZ 251 dane techniczne znajdziecie w tabeli.
MZ 251 ile koni
Motocykl MZ 251 dysponuje dość nowoczesnym jak na ówczesne czasy i blok wschodni, dwusuwowym singlem, chłodzonym powietrzem. Moc MZ 251 to 21 KM przy 5500 obr./min. a maksymalny moment obrotowy 27,4 Nm przy 5200 obr./min. To pozwala na osiągnięcie przyspieszeń: od zera do 80 km/h w 6,6 s, a do 100 km/h w 10,9 s.
Producent podaje spalanie MZ 251 od 3 do 5,5 l/100 km. Ale zależy to od stanu silnika, warunków drogowych oraz pozycji kierowcy. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 17 litrów zasięg może wynosić 310 do nawet 560 km pomiędzy tankowaniami.
MZ 251 waga
MZ 251 waga pojazdu to 144 kg dla motocykla gotowego do jazdy. To osiem kg mniej, niż w MZ 250. Dzięki temu pojazd ma lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa względem poprzednika. Ma także nieco niżej umieszczony środek ciężkości, dzięki czemu łatwiej wykonywać manewry parkingowe. MZ 251 waga pojazdu wraz z obciążeniem nie może przekraczać 330 kg.
MZ 251 cena
W zależności od stanu, oryginalności, przebiegu i wyposażenia, dodatków do MZ 251 cena motocykli używanych jest różna. Najczęściej kosztują 6-20 tys.zł. Najniższa cena dotyczy pojazdów kompletnych, ale wymagających odświeżenia, najdroższe mają symboliczny przebieg i są z ostatnich lat produkcji.
Ponadto wyposażone w aluminiowe felgi, miniowiewki z epoki oraz elektroniczny zapłon. Warto wziąć pod uwagę, że sporo części MZ 251 jest wciąż dostępnych, w ofercie znajdziemy także zamienniki. Ich ceny nie zrujnują budżetu domowego.
MZ ETZ 251 jakie różnice względem MZ 250?
Motor MZ 251 względem swojej poprzedniczki, MZ ETZ 250 otrzymał sporo zmian konstrukcyjnych. Zmniejszono długość motocykla, montując silnik w ramie MZ ETZ 150. Masa spadła o 8 kg. Przy okazji zmodernizowano ilość zębów w zębatce zdawczej (21 zamiast 19), a także pojawiło się nowe sprzęgło i krótszy o 9 cm wydech. Tylne koło o średnicy 16 cali oraz inny zbiornik paliwa. To wszystko sprawia, że motocykl MZ 251 jest bardziej dynamiczny, „zrywniejszy”, oraz znacznie mniej stabilny w czasie jazdy na wprost. Cechuje się przy tym większą wrażliwością na koleiny i wyjątkową zdolnością do podnoszenia się przedniego koła podczas przyspieszania.
Naszym zdaniem to jedna z najlepszych, najbardziej pożądanych i najbardziej dynamicznych, seryjnych konstrukcji z krajów demokracji ludowej. Cieszyła się sympatią i uznaniem za czasów produkcji, a dzisiaj jest fajnym materiałem na youngtimera w klimacie DDR. Naszym zdaniem wraz z wózkiem bocznym Superelastik mogą stworzyć naprawdę klimatyczny zestaw na niedzielne, rodzinne wycieczki…
Zobacz także test używanego Kawasaki W650 oraz Cagivy Mito 125!
Zostaw odpowiedź