Przypomnijmy, że od 2015 roku każdy motocykl sprzedawany na terenie Unii Europejskiej, będzie musiał posiadać system ABS. Taki obowiązek od lat funkcjonuje w przypadku samochodów i teraz unijni urzędnicy zabrali się za jednoślady. Niedawno Bosch, który jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o produkcję elektronicznych systemów wspomagających kierowców, zaprezentował swój nowy system ABS, wzbogacony o funkcje zarezerwowane dotychczas dla kontroli trakcji. Dzięki temu całość ma być skuteczniejsza i lżejsza.
Podobny system prezentuje teraz Continental. Będzie można się z nim zapoznać podczas tegorocznych targów EICMA w Mediolanie. Rozwiązanie Continentala ma oznaczenie MK 100 MAB i ma być o połowę lżejsze, niż obecne na rynku systemy dwukanałowe. Oprócz wspomagania hamowania MK 100 MAB ma w standardzie posiadać system RLP (Rear Wheel Lift-off Protection). Jest to rozwiązanie podobne do tego, które zaprezentował Bosch. Chodzi o zapobieganie uślizgu tylnego koła podczas hamowania w zakręcie. Continental podaje, że jego system można dostosować do charakterystyki motocykla, niezależnie od tego czy chcemy jeździć na ulicy, torze wyścigowym czy w terenie. Oprócz tego producent oferuje system MIB (Motorcycle Integral Brake), który pozwala rozkładać siłę hamowania na oba koła nawet, jeśli kierowca użył tylko jednego hamulca. Jest to zatem nic innego jak Dual C-ABS.
Czy Continental będzie w stanie konkurować z Bosch i Nissin, które dosyć mocno zakorzeniły się w świadomości klientów? O tym przekonamy się w ciągu najbliższych kilku lat.