Przeglądając prasówki z poprzedniej rundy Superbike World Championship natrafiłem na informacje firm Altuglas i MRA, które są jednymi z producentów szyb motocyklowych. Okazuje się, że tutaj również trwa wyścig zbrojeń i dążenie do perfekcji.
Tradycyjne szyby są wykonane z polikarbonatów, których używa się zarówno w branży motocyklowej jak i w przypadku lekkich zamienników dla szyb samochodowych. Okazuje się jednak, że jest tworzywo bardziej skuteczne, a jest nim szkło akrylowe znane również jako polimetylometaakrylan lub w skrócie – PMMA. PMMA jest znane i używane już od wielu lat, ale teraz dodano do niego elastomery.
Taka mieszanka sprawia, że widoczność jet znacznie lepsza niż w przypadku klasycznych polikarbonatów, a oprócz tego dzięki elastomerom jest odporna na wysokie temperatury i uderzenia, a także mycie mocną chemią. Europejski dyrektor firmy Altuglas przyznał, że prace nad technologią trwały aż dziesięć lat. Największym problemem było znalezienie odpowiednich proporcji. Warstwa jest tak cienka, że jej grubość jest mierzona w nanometrach.
Pierwszym zawodnikiem, który skorzystał z tego rozwiązania jest Tom Sykes, który podczas rundy na torze Misano zwyciężył w obu wyścigach klasy Superbike i jest na dobrej drodze do obrony tytułu mistrzowskiego.