Sercem Moto Guzzi California 1400 jest potężny V-Twin o pojemności 1390 ccm i kącie rozwarcia 90°. Obecnie to największy seryjnie produkowany w Europie widlak. Moc, ze względu na niemałą masę Gutka (337 kg) nie jest porażająca – 95,2 KM osiągane przy 6500 obr./min. Podobnie maksymalny moment obrotowy, wynoszący 120 Nm, który osiąga przy 2750 obr./min.
Za komfort jazdy odpowiada całkiem udany zestaw: na przodzie widelec USD 46 mm o skoku 120 mm, jednak bez możliwości regulacji nawet napięcia wstępnego sprężyny, a na tyle dwa bliźniacze amortyzatory z możliwością regulacji napięcia wstępnego oraz tłumienia odbicia. Nie jest źle, choć możliwość regulacji napięcia wstępnego na przednim zawiasie byłaby wskazana, ponieważ fabrycznie zestrojony jest dość sztywno, co nie każdemu będzie odpowiadało. Wybieranie krótkich nierówności poprzecznych jest dość neutralne, choć przejazd z wyższą prędkością spowoduje, że odczujemy to na kręgosłupie i nadgarstkach. Z drugiej strony długie nierówności bez względu na prędkość pokonujemy dość pewnie i bez kanapowego bujania. Nie da się jednak ukryć, że żywiołem Gutka są drogi gładkie i właśnie na nich docenimy robotę, którą robi zawieszenie.
Silnik | 90°, V twin, 4 suwowy, 4-zaworowy, RidebyWire - precyzyjne sterowanie pracą silnika zgodnie z wybraną mapą zapłonu |
Pojemność | 1380 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 96 KM (71 kW) przy 6,500 obr/min |
Maks. moment | 120 Nm (12.3 kgm) przy 2,750 obr/min |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 20,5 l |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy UDS |
Tylne zawieszenie | wahacz z podwójnym amortyzatorem z regulacją dobicia i napięcia wstępnego(hydrauliczny) |
Przednia opona | 130/70 R18 |
Tylna opona | 200/60 R16 |
Przedni hamulec | podwójne tarcze pływające ze stali nierdzewnej Ø 320 mm, zacisk 4 tłoczkowy Brembo, standardowy ABS |
Tylny hamulec | pojedyncza tarcza Ø 282 mm, zacisk 2 tłoczkowy Brembo pływający, standardowy ABS |
Zostaw odpowiedź