Na halach w Mediolanie podczas tegorocznej Eicmy pokazano kolejne wcielenie Monstera 1100, tym razem ze znaczkiem Evo.
Nowy Monster Evo zastąpi w ofercie dostępny do tej pory model 1100. Potwór, oprócz nieco zmienionego wyglądu, otrzymał dodatkowe 5 KM, czyli dysponuje teraz stadkiem dokładnie 100 kucyków dostępnych przy 7500 obr/min. Urósł nieco także moment obrotowy, który wynosi teraz 103 Nm przy 6000 obr/min.
Przednie zawieszenie to teraz w pełni regulowany produkt Marzocchi, 43 mm widelec upside down. Z tyłu natomiast pracuje, również w pełni regulowany, progresywny centralny amortyzator Sachsa. Monster 1100 Evo w wyposażeniu standardowym ma na pokładzie ABS oraz kontrolę trakcji (DTC). Motocykl nadal waży 169 kg.
Oprócz zmian technicznych motocykl przeszedł również lifting stylistyczny. Ducati Monster 1100 Evo dostępny będzie w dwóch kolorach: czarnym z szarym pasem przez bak i czarną ramą oraz czerwonym z białym pasem i czerwoną ramą. Styliści postanowili również zmienić umiejscowienie układu wydechowego. Dwa tłumiki zamiast pod zadupkiem, jak to było do tej pory, powędrowały na bok motocykla i przypominają trochę te montowane w modelu Ducati S4R. Dodatkowym smaczkiem jest też czerwona nitka, którą wykończono siedzenie.