Współpraca ma obejmować zarówno montaż motocykli w fabrykach chińskiego producenta, jak również dystrybucję motocykli austriackiego producenta. Wiadomo, że w Chinach będzie dostępny Duke 200 i Duke 300 pod nazwą KTMR2R.
Informacja została oficjalnie ogłoszona podczas China International Motorcycle Trade Exhibition. KTM przedstawił tam motocykle drogowe i off-road. Decyzja pomarańczowych o wejściu na chiński rynek wynika przede wszystkim z sukcesów odniesionych w Indiach. Kiedy w tym roku pojawił się dam model Duke 390, to fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.
Czy chiński rynek jest dobrą opcją? Według członka zarządu KTM – Huberta Trunkenpolza – tak. Świadczy o tym również fakt, że europejscy producenci samochodów segmentu premium również postanowili wkroczyć do Chin. Tamtejsza klientela staje się coraz bardziej wybredna, a płace wzrastają. Chiny powoli przestają być krajem taniej siły roboczej. To oznacza, że obywatele tego kraju (i zarazem potencjalni klienci) stają się zamożniejsi, ale oczywiście zmiany nie dokonują się z dnia na dzień.
Motocykle KTM będą dostarczane do fabryk CFMoto w częściach i składane na miejscu, ponieważ pozwoli to uniknąć wysokich opłat celnych. Pierwsze jednoślady austriackiego producenta trafią do chińskich salonów na początku przyszłego roku.