O ile w przypadku użytku domowego ładowarka indukcyjna ma raczej służyć poprawie wyglądu otoczenia przez zmniejszenie ilości kabli na biurku, o tyle w przypadku motocykli jej zastosowanie jest już bardziej praktyczne. Każdy kto korzysta z telefonu w trakcie jazdy (np. do nawigacji) wie, że ładowanie go jest dość upierdliwe. W przypadku niektórych uchwytów pęd wiatru sprawia, że kabel wypada, a oprócz tego bywa, że plącze się w okolicach kierownicy, co może rozpraszać, a w ekstremalnych sytuacjach doprowadzić do wypadku.
Rozwiązanie firmy Continental służyłoby nie tylko do ładowania telefonu, ale również dawałoby możliwość podejrzenia parametrów jazdy po połączeniu przez Bluetooth. Pozostaje jedynie kwestia umiejscowienia takiej ładowarki. Na zdjęciu konceptu widać, że urządzenie jest umieszczone w jednym rzędzie z zegarami, ale wiadomo, że mało który motocykl będzie oferował taką możliwość.
Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy pojawi się pierwsza wersja produktu.