O tym, że na targach w Tokyo zadebiutuje Kawasaki Z900RS – pisaliśmy już wcześniej.
Dzisiaj wiadomo, że pojawi się w dwóch wersjach z mini owiewką oraz bez niej. Każda z nich będzie dostępna w kilku wersjach malowania oddającego ducha i klimat konstrukcji Kawasaki z lat 70-tych.
Kawasaki Z900RS…
Zmiany nie ograniczają się tylko do montażu przedniej osłony. Każda z wersji ma inny tłumik, kierownicę a także obręcze kół. Pomijając retro design otrzymujemy pełnowartościowego power-nakeda, z radialnymi zaciskami hamulcowymi i zaawansowaną technologią – np. przednim reflektorem LED.
W stosunku do „zwykłego” Z900 poprawiono przebiegi momentu obrotowego i mocy maksymalnej w środkowym zakresie obrotów, tracąc nieco jej maksymalną wartość – spadek ze 123 do 115KM.
Jak twierdzą osoby mające już do czynienia z Z900RS, nawet z seryjnymi tłumikami brzmią fantastycznie i jeszcze lepiej jeżdżą. W UK planowane ceny to ok 9999GBP za golasa i 10699GBP za wersję z mini owiewką czyli w po obecnym kursie odpowiednio 47500 lub 51000zł.
Czy motocykl nawiąże skuteczną walkę z retro-klasykami, w szczególności Hondą CB1100, Yamahą XSR900 ale także i BMW Rninet oraz Triumphami? Czas pokaże, my nie możemy się doczekać, aż Kawasaki reaktywuje ZRX1200!!!